Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Svampp
Håller på att sy en MT som jag snart behöver ha klar när jag åker bort själv med min lilla 1,5 åring och det har gått riktigt bra trots många lager tyg. Tyvärr är flytet över och jag kommer inte på någon lösning. Det som händer är att tråden helt plötsligt började trassla (mitt i en pågående söm, inte vid början av en ny söm), maskinen stannade till och vill inte gå att få ner i tyget alls till och från. Det låter metalliskt. Jag har provat att byta nål, ändrat övertrådsspänning, trätt om tråden och kontrollerat pressarfotstrycket. Inget hjälper. Jag tycker att det låter och ser ut som att nålen går emot pressarfoten när nålen är längst ner, där naken blir tjockare, vid fästet. Vad kan man göra åt det? Har en janome easy jeans om det kan spela nån roll. Behöver fortsätta sy så alla tips är välkomna!
Användarens profilbild
Av Shuna76
När min förra maskin gjorde så efter jag sytt i flera lager tyg visade det sig att hela grejen där nålen sitter i blivit sned. Det räcker med någon mm så tar nålen i.
Användarens profilbild
Av Svampp
Ja, är rädd att det är nåt sånt, hoppas jag kan få hjälp där jag köpte maskinen imorrn!
Användarens profilbild
Av Svampp
Angående symaskinen så var det något så simpel (och lite konstigt) som att nålen satt för långt ner. Hade jag inte haft samma problem med två nålar hade jag inte tyckt det var så märkligt, men nu hade jag först en som jag redan sytt halva MT:n i innan problemet kom, och sen bytte jag och fick samma problem. Måste ha varit så att första nålen drogs ner för att det var så tjockt tyg (eller för att trådspänningen inte var riktigt bra) eller nåt och att jag sedan råkade slarva när jag satte i nästa nål, maximal otur :D Men lätt åtgärdat i alla fall! Tack för tipsen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?