Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
Hej!
Vi ska på vinterbröllop och jag har en fin lång kappa att ha ute under vigseln. Det är långklänning som gäller och jag lovar att det blir både merinomamelucker och fleecelångkalsonger under den!
Men så jag jag fått för mig att jag vill piffa upp den, och att "päls"-klä kragen/slagen8vad heter det?) borde väl inte vara så svårt? Lite så här
Bild
(Gick det?) Fast jag tror inte slagen går riktigt lika långt ner på bröstet på min...
Och visst vore det coolt med en matchande muff!

Så min fråga är egentligen, tips och råd, och var kan man köpa fin fuskpäls? Helst i grått för jag har en superfin grå filtad mössa jag vill ha till...

//A
Av Smultronbarn
Jag vet inte riktigt var du ska få tag på "fluffet", men har lite funderingar ändå.

Antar att du vill att du vill ha en löstagbar pälskrage, så kanske sätta fast den lite halvosynligt med hyskor å hakar, så att du kan ta av den sen. Alternativt så kan du sy fast ett "fodertyg" på baksidan som hakar fast i yllekappan, typ kanske filttyg eller så, så att den ligger på plats.

Om slagen är kortare gör nog inget, tror ändå du kan ha en liten snibb/flärp som hänger fram.

Tror det blir jättefint hur som helst! :D
Användarens profilbild
Av puppan
Jag har en löskrage i fuskpäls som ser ut som en lång, ganska bred rektangel.
På ett ställe är det en tunnel där man trä in den andra änden om du förstår min luddiga förklaring. :lol: En ganska vanlig lösning på halsdukar till småbarn.

En muff hade jag fodrat med fleece och bara sytt en rundel.

Fin fuskpäls brukar vara ganksa dyr, typ 300 kronor metern och finns på de allra flesta syaffärer.
Av Lillblomma
Jag hade nästan tänkt att jag bara skulle zickzacka kanten och sen tråckla fast pälsen på kappan. Den används typ aldrig, men till ett bröllop passar den ju...

Muffen blir kanske svårare. Fodra med fleece blir bra, tror jag har nåt svart, och som en tub? Men jag undrar om man ska sy resår i hålen... Eller en mudd? Eller kommer den bara att se skrynklig ut då, och inte så cylinderformad som jag tror att en muff ska vara... Man kanske måste ha nåt som ger lite stadga också?

Det visade sig att det fanns fuskpäls som ser ok ut på skärmen i alla fall på Panduro. Ska sticka och kolla på den!
Bild

Liiiten bild... Men den ser ut som att den skiftar lite i förgen och ser inte så ruskigt fuskig ut som många andra. Fr se hur det ser ut i verkligheten...

Och TACK, för lite idéer!
//A
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?