Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Har blivit lite sygalen..trots att jag inte är så där värst bra på att sy :hmm: Så..tror ni att en oerfaren sömerska som jag skulle klara att göra en MT? Och var får man tag på mönster i så fall? Mannen verkar nämligen rätt intresserad av en typ MT camo..men när ekonomin sviker får man väl försöka själv tänker jag :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
På BäraNäras hemsida hittar du länkar till olika mönster och Tina säljer också eget mönster.

http://web.bitnet.net/baranara/sidor/sele.html

Lite sömnadsvana underlättarförstås,
men har man en portion tålamod och är noggrann
och läser på mönstret ordentligt fixar man det.

Lycka till! :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
det klarar du! det finns massor av beskrivningar cirkulernades här på sjalbarn, plus TinaWs såklart!
Användarens profilbild
Av jag71
LIte knepigt är det! Fast det beror ju på att jag alltid måste ändra lite (tror på nåt sätt att mitt sätt är bäst! :lol: :oops: :lol: ) Och ändrar man lite för mycket kan det bli lite dubbelarbete!
Mina tips är att mäta noga, stryk och nåla - hellre en massa nålar för mycket än en enda för lite! Och låt det ta den tid det tar - skynda inte! Sy hellre långsamt och rakt än fort och slingrigt (om du förstår vad jag menar) :lol: :lol: :lol:

Visa bilder på resultatet sen!
Användarens profilbild
Av CeciliaH
Jo men varför inte? Jag som inte sytt alls på en massa år beställde en MT-sats från BäraNära och visst var det lite svårt (och många svärord blev det...) men resultatet blev bra :D (så länge man inte synar den för noga i sömmarna :roll: )
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Klart att du kan!
Innan jag sydde min första MT, efter Tinawsmönster, så hade jag typ bara sytt gardiner och trodde aldrig jag skulle klara något så komplicerat som att sy en sele.

MEN det gick jättebra och nu är jag helt fast i MT-träsket. Har sytt säkert en nio-tio stycken så behöver du mer handgriplig hjälp är det bara att hojta till.

Fint camotyg finns på Tygcentrum, mitt emot Myrornas på Kungsängsgatan, 89 kr metern. Det går åt ca 1,5m.

Kanske ska tillägga att jag gör selen utan spännen. Jag bara förlänger midje- och axelbanden så att de går att knyta istället.
Användarens profilbild
Av mejamy
Tack för uppmuntran och tips! Jag är ungefär också på den nivån att jag bara sytt liiite gardiner tidigare..men så provade jag att sy en pocket och lyckades :shock: Det var det som fick mig att fundera på att våga mig på en MT så småningom...måste bara få symaskinen fixad först...och samla en hel del mod :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
inga proble, klarar du pockets, så klarar du MT, det handlar mkt om nogranhet, som någon sa innan här....!
Användarens profilbild
Av johanna
Min bäranära-MT är nästan klar, om du vill kan jag ta med den på måndag så att du kan detaljgranska svårighetsgraden :) Det är inte svårt, men lite pyssligt!
Av Petra
Visst klarar man det. :lol:
Användarens profilbild
Av mejamy
johanna skrev:Min bäranära-MT är nästan klar, om du vill kan jag ta med den på måndag så att du kan detaljgranska svårighetsgraden :) Det är inte svårt, men lite pyssligt!
Ja gör gärna det! :D Så får vi se om jag blir insirerad eller avskräckt :wink: Låter bra att det inte är svårt men pyssligt, för jag har ett enormt tålamod att pyssla och hålla på om jag väl bestämt mig :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?