Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Min symaskin har fått krupp verkar det som.
Igen. Förra gången det hände så räckte det med en totalrengöring och inoljning.
Den här gången verkar inte det räcka.

Den har på något vis hakat upp sig och syr numera BARA baklänges.

Så jag vill ha en ny symaskin. En enkel, rolig maskin som inte kostar alltför mycket.
Den måste ha raksöm, zickzack och kunna göra knapphål.
Inte för avancerad för då blir den inte använd.
Overlock hade varit skojigt så man kan sy lite kläder till barnen. Har massa bra tyger till det.

Någon som har något tips och råd till mig. Vad ska jag titta på och leta efter och framför allt vart kan jag ta vägen för att hitta en sån maskin som jag behöver?

:help:
Användarens profilbild
Av ellla
Det finns ju både Husqvarna och paff nere på stan, efter samma gata! Ankis tyg säljer paff och janome.

Börja med att fråga i de butikerna. På husqvarna-butiken säljer de dessutom en den begagnat.

Vill du ha en ny eller räcker det med en begagnad?
Om du ska sy trikå är det ju roligt med nån stretchig söm kanske?

En OL är ju bra, jag använder min mycket, men hade klarat mig bra utan den egentligen :)

Eller! Gå med i Ersboda slöjdförening och använd maskinerna de har!
Användarens profilbild
Av rithelo
Jag har en gammal hederlig grönmetallic husquarna från 62, funkar utmärkt! :mrgreen: Köpt begagnad på symaskinsaffär.
Sen har jag en overlock också. Men tänk på att en sån aldrig ersätter en vanlig, så står du och bara vill ha en maskin är det bäst att köpa en vanlig som dessutom har nån form av stretchsöm :tumup:
Användarens profilbild
Av Cinnamon
ellla skrev: Börja med att fråga i de butikerna. På husqvarna-butiken säljer de dessutom en den begagnat.
Vilken smaskig nyhet! Jag måste ta mig dit nån dag.
Användarens profilbild
Av Helma
Fick en Husqvarna Viking i julklapp. Den är enkel och bra och jag trivs med den. Den har stretchsöm, det blir finfina kläder till barnen :tumup:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Cinnamon skrev:
ellla skrev: Börja med att fråga i de butikerna. På husqvarna-butiken säljer de dessutom en den begagnat.
Där köpte jag den jag har nu. Men det är 14 år sedan och den var begagnad redan då så den har väl gjort sitt nu.
Användarens profilbild
Av ellla
zmurfan skrev:
Cinnamon skrev:
Där köpte jag den jag har nu. Men det är 14 år sedan och den var begagnad redan då så den har väl gjort sitt nu.
14 år är ju bra!
Användarens profilbild
Av Kharmion
Bara en OL är ju tyvärr svårt att klara sig med, även om man bara syr barnkläder behöver man ju kunna fålla eller sy ner sömmar på dem och det fixar ju inte en OL. Men de är ju väldigt roliga.

En vanlig maskin med bra stretchsömmar (och ev en övermatare, om man får tro lokala symaskinsaffären) skulle jag satsa på om jag bara skulle köpa en (1) maskin.

Själv kör jag Janome och är väldigt nöjd. Den vanliga är inne på sitt sjätte år utan krångel och service nu, det känns stabilt. Före det hade jag en billig Brother, och den krånglade massor och gav upp helt efter två år. Så min personliga erfarenhet är att man får vad man betalar för.

Vet många som beställt från http://www.sewingmachines.co.uk/. Jag försökte beställa därifrån, men eftersom jag ville ha Janome gick det inte, för det fick de inte skicka till Sverige. De var i alla fall väldigt trevliga att ha att göra med och jag har bara hört bra saker om dem.

Ingeting verkar ju dock gå upp mot en gammal hederlig Husqvarna, mammas 40+maskin går som en klocka...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?