Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammut
Ja, det ska BLI ett syrum.
Vi har ett stort hus, 10 rok är det tror jag. :hmm: Men har bara använt nedre våningen till för ett halvår sen. Nu är alla sovrum uppflyttade, och det blev ett tomt rum nerpå. OCH DET ÄR BARA MITT!!! :app: :loving:
Så nu behöver jag tips och inspiration. Rummet är 12-14 kvm. Det ska bli ett syrum/pysselrum. Mest kommer jag att sy där, så det ska bli plats för två maskiner som står framme jämt. Sen vill jag ha plats att pyssla med annat också, papper, kanske måla småsaker...
Har massor med tyg som ska förvaras där och även garn, papper....mm som kan pysslas av.
Vi har köksskåp från gamal köket, som jag kanske tänkte sätta upp på en vägg och förvara tyger o annat i. Är det bra? Eller finns det ett bättre sätt att förvara tyger?
Bord funderar jag på. Är det bra att ha maskinerna på ett väldigt litet bord, och hålla det stora tomt, för klippning och annat? Eller är det bra att ha maskinerna där?
Jag har sytt vid köksbordet tidigare och inte varit så kinkig, så nu blir jag lite lost när jag kan göra hur jag vill. :hellu: Det måste bli bra ju! :D

Visa mig bilder på era syrum, jag behöver massa input! :app:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har också lyxen att ha ett eget sy- och pysslerum.
Jag har två bord längs med fönstret, ett till symaskinen och ett till overlocken och sen har jag ett stort tillklippningsbord i mitten.
Längs väggarna hade jag tidigare bokhyllor och en byrå men har numera skåp med dörrar längs hela ena väggen och en hurts + strykbrädan längs väggen mittemot.
Bild
Detta är en bild från flera år sedan. Nu har jag vänt på klippbordet (och skaffat ett annat) och så har jag fått plats med vävstolen också.
Jag gillar att ha mycket förvaring som är instängd, inte öppna hyllor. Det blir ju ganska dammigt i ett syrum så det är skönt om allt inte blir dammigt. Jag tycker att din idé med köksskåpen låter utmärkt.
På ena väggen har jag en jättestor anslagstavla som jag sätter upp mönster på. Jag gillar att dom hänger och är släta så att jag slipper ha dom hopvikta i plastfickor.
Som tillklippningsbord hade jag tidigare tre höj- och sänkbara bockar (köpta på IKEA) och en kraftig plywoodskiva ovanpå. Det fungerade jättebra och kostade inte många kronor.
Under bordet förvarar jag tyg och annat i genomskinliga plastbackar med lock.
Jag såg på bilden att jag också tidigare hade garn i två såna där garderobsinsatser med trådkorgar. Numera har jag ett stort garnskåp från en gammal slöjdsal :D
Användarens profilbild
Av Mammut
Tack för fin bild!
Tänk, vi har ett höj och sänkbart stort bord i tvättstugan! Det gör nog mer nytta som rit och klippbord. :tumup:
Jag tänker på ljusinsläpp... Rummet har två fönster åt olika håll, så man har ju möjlighet att anpassa hur man sitter. Är det bäst att få in ljuset framifrån? Eller sidan kanske.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?