Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
#8639758
Min mor ska brodera handdukar, och är på jakt efter bra bokstavsformer, I de broderiböcker vi tittat i finns inget sånt, så antar att man bör söka sig till äldre tidens märkböcker.

Hon vill inte brodera korsstygn, utan vill ha tag på ett bra alfabet med fina runda bokstäver utan alltför många krusiduller. Nån som har nåt bra tips? Kanske nån som har nåt snyggt alfabet som du kan scanna in eller kopiera? :wink:

En annan sak hon undrar över också: förr fanns några slgas kalkeringspapper där man kunde skissa över bokstäverna direkt på tyget och sedan brodera efter det. Finns sånna fortfarande? (Lokala garnshoppen hade inte).

Tack för svar på förhand! :D
Användarens profilbild
Av Fryle
#8640031
Märkböcker brukar finnas på varje loppis för 5 kronor och för något högre pris på Tradera.
Av Smultronbarn
#8643308
Tack för era tips! :D Då ska jag spana i brodeributiken nästa gången jag är i stan.
Tycker det varit tunnsått med märkböcker på tradera, men får kolla in med jämna mellanrum då. :tumup:
Av Smultronbarn
#8659571
melon skrev:
Smultronbarn skrev:Tack för era tips! :D Då ska jag spana i brodeributiken nästa gången jag är i stan.
Tycker det varit tunnsått med märkböcker på tradera, men får kolla in med jämna mellanrum då. :tumup:
10 st från 1:- är väl ganska bra utbud? :D

http://www.tradera.com/finding.mvc/item ... k&catid=-1
Oj! :shock: Missade att du skrivit här, men måste så klart kolla om de finns kvar. Tack för tips! :tumup:

Edit: hittade inte annonsen, men en annan bok som kanske kan vara intressant. :D
Av ASI828277
#9568086
Smultronbarn skrev: tis nov 29, 2011 15:49 Min mor ska brodera handdukar, och är på jakt efter bra bokstavsformer, I de broderiböcker vi tittat i finns inget sånt, så antar att man bör söka sig till äldre tidens märkböcker.

Hon vill inte brodera korsstygn, utan vill ha tag på ett bra alfabet med fina runda bokstäver utan alltför många krusiduller. Nån som har nåt bra tips? Kanske nån som har nåt snyggt alfabet som du kan scanna in eller kopiera? :wink:

En annan sak hon undrar över också: förr fanns några slgas kalkeringspapper där man kunde skissa över bokstäverna direkt på tyget och sedan brodera efter det. Finns sånna fortfarande? (Lokala garnshoppen hade inte).

Tack för svar på förhand! :D
Good

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?