Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Lilleman kom hem med en underbar teckning på failjen som vi skulle vilja föra över på tex en tygväska, ett örngott eller en t-shirt. Förr vet jag att man kunde gå till typ Gallerix och de förde över ett foto eller liknande åt en på en timme, men har inte sett nåt sånt på evigheter. Har också hört att det ska finnas nåt slags stryka-på-papper som man kan skriva ut själv på hemmaskrivaren. Finns det fler sätt?

Hur gör man enklast och bäst? Billigast? :help:
Användarens profilbild
Av puppan
Vanligt bakplåtspapper och en blyertspenna.

Lägg bakplåtspappret på teckningen och Rita av.
Sen lägger man bakplåtspappret på tyget med den ritade sidan nedåt och ritar i linjerna igen.
Klart.
Användarens profilbild
Av pif paf puf
puppan skrev:Vanligt bakplåtspapper och en blyertspenna.

Sen lägger man bakplåtspappret på tyget med den ritade sidan nedåt och ritar i linjerna igen.
Klart.
:hmm: Jag förstår inte. Menar du med sånt färgat papper på tyget?
Användarens profilbild
Av puppan
pif paf puf skrev:

Klart.
Jag surfade på telefonen samtidigt som jag sövde ettåringen så det blev lite luddigt kankse :D

Man tar ett vanligt bakplåtspapper och lägger ovanpå teckningen.
Bakplåtspappret är tunt så man ser teckningen under och ritar av (kalkerar) med en blyertspenna.
Sen lägger man bakplåtspappret på det tyg man ska använda men lägger pappret spegelvänt, alltså med den ritade sidan nedåt.
Sen kan man antingen stryka med ett strykjärn eller fylla i de ritade linjerna en gång till med en blyertspenna.
Trycket gör att blyertsen fastnar på tyget.

Dock funkar det bara på ljusa tyger.

edit: sen får man använda textilfärg eller pennor som är tvättbeständiga. :tumup:
Användarens profilbild
Av pif paf puf
puppan skrev:
pif paf puf skrev:

Klart.
Jag surfade på telefonen samtidigt som jag sövde ettåringen så det blev lite luddigt kankse :D

Man tar ett vanligt bakplåtspapper och lägger ovanpå teckningen.
Bakplåtspappret är tunt så man ser teckningen under och ritar av (kalkerar) med en blyertspenna.
Sen lägger man bakplåtspappret på det tyg man ska använda men lägger pappret spegelvänt, alltså med den ritade sidan nedåt.
Sen kan man antingen stryka med ett strykjärn eller fylla i de ritade linjerna en gång till med en blyertspenna.
Trycket gör att blyertsen fastnar på tyget.

Dock funkar det bara på ljusa tyger.

edit: sen får man använda textilfärg eller pennor som är tvättbeständiga. :tumup:
:notes: Tack!
gbg74 skrev:Kan man inte scanna in bilden och skriva ut på nåt särskilt papper (för det finns väl sånt man kan stryka fast på tyg)?
Jo det var nåt sånt jag hade för mig också. :D

Puppan: tack för bra och billigt tips! :tumup: Det ska jag prova på en annan teckning sen, men just i det här fallet så blir det nog svårt dock. (Vill ha med den gröna bakgrunden samt detaljerna och då blir det nog inte "äkta" om jag ska föra över och måla).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?