Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av erisara
Lite osäkert om det här hör hemma under Gör det själv eller inredning, men jag testar här så får någon flytta det om ni tycker det är helt galet.

Hur håller ni rätt på tillklippta mönster? Jag inser att mitt nuvarande system inte funkar eftersom jag helt plötsligt hittar en tillklippt bit mönsterpapper i syskåpet som inte alls är i närheten av resten av mönstret. :notworking:

Mina önskemål om förvaring:
* Alla mönsterdelar till ett plagg ska vara tillsammans
* Inte för dyrt
* Inte ta för stor plats (jag har ett ganska litet utrymme tilldelat för mina sygrejer)
* Möjligt att hitta i

Kan tilläggas att större delen av mina mönster kommer från tidningar, typ Ottobre om det skulle göra någon skillnad.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har mina i plastfickor, tanken är att dessa ska sättas i pärmar.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
pärm med plastficka här också. och så en bild på vad varje mönster är i fram i plastfickan så man lätt kan bläddra, på bilden skriver jag vilka storlekar det finns urklippt till.
Användarens profilbild
Av solkatten
När mitt syrum blir klart har jag tänkt ha en stång där jag hänger de stora mönstren i klämgalgar (såna för byxor). Lätt och överskådligt och behöver inte ta så mycket plats. Mindre mönster i plastmappar i pärmar.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag har ett kategoriindex i en stor pärm, har delat in i vettiga kategorier för mig (för andra skulle det kanske inte vara lika logiskt) och lägger alla mönster i varsin plastficka och sätter in i pärmen...
Av Enid
Jag har mina i plastfickor som i sin tur ligger sorterade efter "sort" i arkivaskar. En låda vardera för barnkläder, damkläder, herrkläder, tygisar och övrigt (tex väskor, heminredning mm). Jag tror att snart kommer barnklädesmönstren få delas upp i småbarn och storbarn för den lådan är ganska full.

Tidigare hade jag plastfickorna i pärmar men jag blev tokig på att hålen i plastfickorna gick sönder och trillade ur pärmen!! :evil:
Jag tycker det är lika lätt att hitta i lådorna som det var att hitta i pärmarna. Lådorna är ca 10cm höga, dvs ungefär lika som en tjock pärm. När mönstren blir fler och en låda blir full så tar jag fram en ny låda och sorterar med nya under kategorier (tex går det ju att dela upp efter plaggtyp, storlek mm).

Mönster som jag arbetar med lägger jag i en brevkorg (såna där i plast man staplar på varandra) så att de är lätta att komma åt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?