Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av little_me
Vet inte om det finns någon tråd sedan tidigare, men jag skulle gärna vilja testa att göra screentryck.
Såg på screentec.se att det finns färdiga satser med allt man behöver men dem kostar ca 3000kr! :roll:
Vad behöver man egentligen? Kan man trycka på nåt lite enklare sätt? Det måste ju fortfarande bli bra! :tumup:
Användarens profilbild
Av ZaZi
tassar för att svara senare. jag har gjort en del screentryck på den fritidsgård där jag jobbade förut.
Användarens profilbild
Av aspen
jag har köpt skreenram och färger för max 500 kr på www.zenit-konst.se
jag köpte nog den minsta typ 10 x 15 eller liknande
jag lärde mig i somras att vanligt ritpapper funkar finfint om man inte vill ha en att återanvända flera gånger
Användarens profilbild
Av Zai
Du behöver:

-En ram med uppspänt finmaskigt nät.
-Textilfärg.
-En raka.

Screentryvk görs genom att man stryker duken med emulsion och sedan belyser med det mönster man valt. Emulsionen härdar där ljuset fått strila fritt. För hemmabruk rekommenderar jag istället att använda sig av schablonteknik. (om du inte råkar ha tillgång till belysningsapparatur och emulsion)
Vill du göra det superenkelt kan du skära ut ett mönster i papper eller plast. Vill du vara ännu smartare och ha möjlighet att återanvända ditt tryck fler gånger så skär du ut ditt mönster i självhäftande plast som du fäster på duken.
Användarens profilbild
Av aspen
fast när jag lärde mig använde man en screentrycksram, raka och textilfärgen från zenit. det gick det oxå, så det beror på vad man är ute efter kanske?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?