Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kesti
Jag antar att fler än jag blev inspirerade av SCSIs tråd med monsterbyxan :vågen: : http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 9#p8537499

Jag kan egentligen inte sticka men det gjorde jag ändå :wink: .
Mina är modifierade med smala ben och resårstickning där benen börjar för att fungera bättre som blöjbyxor samt med brett mellan benen så att de fungerar i sjal/sele. Här är mina varianter:

Bild Bild

Nu vill jag se fler skojiga ullbyxor!
Hit med bilder på era monster och annat kul :vågen:
Användarens profilbild
Av Kileane
Åh så fina! Jag ska också göra ett par men har inte hunnit, lovar visa sen :D
Användarens profilbild
Av Helma
Men du, du kan ju verkligen inte sticka :wink:
Vilka fina byxor. Jag har fortfarande inte fått tummen ur och mutat mormodern...
Användarens profilbild
Av husmodern
Åh sånna måste ju jag sticka :love:
Användarens profilbild
Av Kileane
MammaTess skrev:Men oh såna vill jag göra, totalt missat tråden! Vet ni om det finns mönster någonstans?
Jadå: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 3&t=192259

Jag gjorde en halvslarvig översättning från engelska till svenska där någonstans också :)
Användarens profilbild
Av SCSI
Men åh! Min syster har ju inte fått fingrarna ur och skickat våra monsterbyxor än!
*ringer genast och påminner henne*

Fina monsterbrallor, Kesti!
Användarens profilbild
Av Kesti
Ja men sticka på nu allihopa (eller muta mormor :wink: ) jag vill se fler :vågen: !

Tack för snälla ord om mina byxor. Mönster har jag tyvärr inte, det är lite det jag menar med att jag inte kan sticka. Stickmönster är skrivna på något mycket exotiskt språk som jag inte förstår ett jota av och inte har tålamod att lära mig :rodna: ... så jag kör mer på "trial and error" och "det här blir nog bra till slut" - metoden :lol: .

(Och de gröna byxorna fick visst en extra mun på framsidan då jag förväxlade fram- och bakstycke... men det syns ju inte på bilden :lol: )
Användarens profilbild
Av Kesti
SCSI skrev:När blev dina barn så stora förresten? Du födde ju strax innan mig, och det var väl för ett par månader sen, typ? :hmm:
Jag vet inte hur det gick till :shock: ! Minibebisarna river ut lådor och öppnar skåp, och står och räserkryper och har sig.... Vad hände :hmm: :lol:
Användarens profilbild
Av Majaå
Å, vad fina! :loving: Tror ni en tvååring skulle tycka de var festliga i vinter?
Användarens profilbild
Av HPe
Superfina, Kesti!
Får se om Skrutt här också får ett par- har massa annat att sticka också, men monsterbyxor måste ju prioriteras! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?