Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Visa mig bild isf! :D

Jag vill sy en finklänning till Agnes och söker inspiration. Mina googlingsförsök lyckas inget vidare, och att surfa runt bland sybloggar på måfå har inte heller gett resultat.
Senast redigerad av Knyttet & K den tis okt 18, 2011 20:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Jag sydde en till Junia när hon skulle fylla 5 år. Sydde den av ett fint sidentyg jag fått av min farmor. Det är det finaste jag sytt, den är underbar och jag är extremt stolt :D
Bild
Bild
Bild

Dåliga bilder, ser jag nu. Ska se om jag hittar mönster (det är från stoff och stil)
Jag har sytt denna. Relativt enkel är den! Det som jag tyckte var lite klurigt var att det var första gången jag sydd med foder, men det gick fint!
Jag har en usel bild på klänningen in action i mobilen. Jag mmsar den gärna till dig om du pmar ditt mobilnummer alt din mailadress (jag vill inte lägga ut bilder av barnen på nätet). :tumup:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vinterhumlan skrev:Jag har sytt denna. Relativt enkel är den! Det som jag tyckte var lite klurigt var att det var första gången jag sydd med foder, men det gick fint!
Jag har en usel bild på klänningen in action i mobilen. Jag mmsar den gärna till dig om du pmar ditt mobilnummer alt din mailadress (jag vill inte lägga ut bilder av barnen på nätet). :tumup:
Fin! Jag hade nog tänkt mig ärm, men det går kanske lätt att sätta dit. Det var lite åt det hållet jag tänkte mig iaf.
Knyttet & K skrev:
Vinterhumlan skrev:Jag har sytt denna. Relativt enkel är den! Det som jag tyckte var lite klurigt var att det var första gången jag sydd med foder, men det gick fint!
Fin! Jag hade nog tänkt mig ärm, men det går kanske lätt att sätta dit. Det var lite åt det hållet jag tänkte mig iaf.
Ja, mät bara ärmhålet och mixtra lite med ett befintligt ärmmönster.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag gillar att sy ett liv, antingen som singoalla-överdel eller som ett linne med tryckknappar på axlarna och sedan sy fast kjoldelen på livet. Det blir extra fint med ett band emellan de två delarna.

Kjoldelen brukar jag antingen sy som ett stycke och rynka fast upptill eller göra tre volanger.

Här finns lite bilder på hur jag menar:

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... l#p7988181

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... k#p7651603

Och tack kottis för komplimangen :loving:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Fint puppan! Har du bild på någon klänning du sytt med singoallaöverdel? Det skulle jag gärna göra, jag tycker det är fint och så känns det så lätt att sy. Men jag tänker att de oftast blir ganska breda om man ska sy i vävt tyg och att då ha en kjol med mycket vidd i blir kanske inte bra? :hmm:
Användarens profilbild
Av puppan
Knyttet & K skrev:Fint puppan! Har du bild på någon klänning du sytt med singoallaöverdel? Det skulle jag gärna göra, jag tycker det är fint och så känns det så lätt att sy. Men jag tänker att de oftast blir ganska breda om man ska sy i vävt tyg och att då ha en kjol med mycket vidd i blir kanske inte bra? :hmm:
Inte så bra bild men här syns den lite:

Bild

och här

Bild

Jag gjorde den ganksa rak upptill för precis som du säger ville jag inte att klänningen skulle bli för bred.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Det ser jättefint ut! :app: Med ett band i midjan ungefär som klänningen Vinterhumlan länkade till blir det nog tillräckligt prinsessigt och kalasigt för lilla A och lagomt enkelt och fint för mamman :tumsup:
Eller så skulle man kunna sy en överdel med stråveck fram. Det tycker jag är så fint.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu har jag hittat mönster/bestämt modell. Då är ju bara frågan vad det ska vara för tyg. Jag tänker prickigt. Men färg?
Jag tycker det här är mycket fint:
http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop ... _4763.aspx
Det är batikat och lite melerat i bakgrundsfärgen. De färger jag gillar bäst är rött, turkost, orange eller grönt.

Eller om någon har tips på fint blommigt. Lilla A vill helst ha blommigt säger hon.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Turkost och grönt var slut. Orange fanns för lite av (fast jag köper nog det och syr nåt annat av för det är så fint) så det lutar åt rött. Det blir ju fint till jul också. Men sen såg jag den här, fast man kanske tycker det är för tråkig färg när man är fyra år och tycker att det mesta ska vara prinsessigt. Eller kommer vilken färg som helst funka bara klänningen "kan snurra" ? :loving:

Bild

Det är alltså tyget på bilden jag tänkt sy i. Rött eller petrol?
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vilken fin modell :love:

Svårt med tyget, vad säger lilla A om du frågar henne?
Min 4åring hade nog vägrat allt utom rosa tror jag. :wink: :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
puppan skrev:Åh vilken fin modell :love:

Svårt med tyget, vad säger lilla A om du frågar henne?
Min 4åring hade nog vägrat allt utom rosa tror jag. :wink: :roll:
Hon säger gul :lol: Vilket jag älskar, men nästan alla våra gula plagg blir missfärgade och jag har inte hittat nåt fint gult tyg att sy i heller. Nej, jag tror jag kör på rött. Och så får hon en orange singoallklänning till sommaren :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?