Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av erisara
Är det någon som har tips om vad man kan göra för kreativa saker med de delar av ett underlakan som inte blivit utslitna när man slitit ut mittpartiet?

Känns så dumt att slänga såmycket bra lakansväv bara för att mitten av dubbelsängslakanet är slutslitet.
Av Sofie
erisara skrev:Är det någon som har tips om vad man kan göra för kreativa saker med de delar av ett underlakan som inte blivit utslitna när man slitit ut mittpartiet?

Känns så dumt att slänga såmycket bra lakansväv bara för att mitten av dubbelsängslakanet är slutslitet.
I virktråden tipsas om att virka grytlappar eller badrumsmattor av tygremsor, med grov virknål!

Annars kan man ju göra örngott, fönsterputstrasor, tygpåsar och trycka m potatistryck mm
Av majo0322
De är också jättebra att ha litet senare när barnen vill lära sig sy, och till att ta fram toiler till klädmönster :) Och som baksida när man lappar byxknän.
Av Sofie
Sy solhatt
Tygpåsar till förvaring, såna som är inne nu m rund botten som man viker ner kanten på
Skopåsar
Barnpyssel
Utklädningskläder
Som sagt virka: grytlapp, badrumsmatta - kanske kul att färga först!
Foder till plagg eller toiller mm
Sy ihop fr flera lakan och göra baksida till lapptäcke
Spänn upp på en träram m häftpistol, skvätt färg på och ge bort som abstrakt konst
Foder till väskor
Nya fickor till byxor som har utslitna
Fläta en fläta av remsor och bär som halsband/hårband

Familycloth/toaduk ;-)

Städtrasor
Potatistryck geometriska figurer i glada färger på och sätt upp som gardin i barnrum
Formsy lösa innersulor i typ fyra lager till svettiga skor, att byta och tvätta ofta
Bredare remsor för att vaxa benen m sugaring
Sy julgrankulor av rödfärgat lakan, stoppa m rivet lakan och måla m volymtextilfärg guld på
Lavendelpåsar
Sy en enkel nalle/docka och skänk till ett barnhem/ge bort i julklapp
Dockkläder
Sy en MT/gympapåse/väggförvaring

Vad jag blir pysselsugen!!
Användarens profilbild
Av Cayenne
Min mamma sydde luciaklänningar av gamla lakan. Själv använder jag dem till det som står i listan ovan, typ... Lita av varje. Att laga kläder och ha som foder, är väl det jag använder gamla lakan till mest, förutom dessa saker nedan.

Eller har som täckmaterial när vi renoverar. Lägger under tunga möbler som ska flyttas.....
Användarens profilbild
Av erisara
Jag kan uppdatera med att min man fick syn på lakanet och sa "vad bra, det kommer väl till pass när vi ska göra rent båten". Så jag får nog spara alla kreativa ideer och så får det tydligen bli båttorkningstrasor istället.

Jag som blev sugen på att virka något av det ,men det kommer nog fler ustitna lakan snart (alla våra är ungefär lika gamla).
Användarens profilbild
Av Kileane
Sofie täckte in det mesta :)

Jag syr barnlakan/påslakan/örngott av utslitna vuxenlakan. Mjukt och skönt!
Användarens profilbild
Av Mosan
Tass
Användarens profilbild
Av Majaå
Toppen att torka torrt med när man putsar fönster och speglar! Istället för disktrasa när barnen välter ut glaset/häller ut maten? (Vi har IKEAs handdukar till det, men ett par lager lakan torde funka fint?) Och vad mycket andra bra förslag!
Användarens profilbild
Av Imina
Senast blev det en docksjal!
Det mesta av tygspill och uttjänta kläder/sängkläder hamnar ute i verkstaden för det mesta, eller i städskrubben.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?