Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
Jag såg den här sidan och blev så sugen på att göra en egen sittpuff! Antingen en flätad eller en virkad (problemet där är att jag inte kan virka, men …) Dessutom hade jag en hel påse med sängkläder som väntade på att skickas till Erikshjälpen men nu lutar det åt att de blir remsor istället. Men hur breda ska remsorna vara?
Bild
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Jag virkade en matta i mattrasor (ca 1,5cm breda) beskrivning från boken 'Galen i garn' där det fanns sittpuffsmönster. I princip 2 mattor man sydde ihop! :tumup: Superlätt! Jag kan inte heller virka, men det var bara stolpar som är überenkla att göra! Fort gick det också! Jag är också sugen på sittpuff Att ha vid kaminen...
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Emma_oh skrev:virkar man med händerna då eller en jättevirknål? :hide:
Virknål storlek 10 hade jag
Användarens profilbild
Av solkatten
solkatten skrev:Nice!!! Läggs till högen vill göra... Ngngång :tumup:
Nu är virknålen inhandlad och lakan skall rivas men nu kommer frågan, vad ska jag använda som stoppning??!! :hmm:
Användarens profilbild
Av kamalot
Zai skrev:Hur gör man en flätad puff?
Jag tänkte mig som man gör en flätad matta, fläta ihop remsor och sedan sy ihop flätorna :D
Användarens profilbild
Av Zai
kamalot skrev:
Jag tänkte mig som man gör en flätad matta, fläta ihop remsor och sedan sy ihop flätorna :D
Låter lätt men lite drygt, kan det stämma. Å andra sidan blir handen ganska trött av att virka i mattrasor också.
Användarens profilbild
Av kamalot
Zai skrev:
kamalot skrev:
Låter lätt men lite drygt, kan det stämma. Å andra sidan blir handen ganska trött av att virka i mattrasor också.
Jag gissar att flätandet går som en dans men att sy ihop hela kalaset riskerar att få hela projektet att haverera :fnissa:
Användarens profilbild
Av Zai
kamalot skrev:
Zai skrev:
kamalot skrev:
Jag gissar att flätandet går som en dans men att sy ihop hela kalaset riskerar att få hela projektet att haverera :fnissa:
Du har varit med förr hör jag :lol:
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Zai skrev:
kamalot skrev:
Lite trött blev man :wink: men det räntade på fort att virka! Jag som inte virkat sen God knows when, virkade säkert en timme i sträck utan att behöva stretcha handen! :tumup: Fast lite träningsvärk hade jag nog sedan. :lol:
Användarens profilbild
Av kamalot
solkatten skrev:
solkatten skrev:Nice!!! Läggs till högen vill göra... Ngngång :tumup:
Nu är virknålen inhandlad och lakan skall rivas men nu kommer frågan, vad ska jag använda som stoppning??!! :hmm:
Ännu mer lakan? Vanlig vadd lär få ut små trådar (fast inte om man har innerkudde iofs), och kanske är lite för mjukt också?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?