Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av letw83
Fick låna en MT av Kristina :heart: för att prova om det var något för mig och först gillade jag den inte, men nu älskar jag den :heart: och min fina EC pistage ligger flätad i ett hörn och jag får nästan dåligt samvete när jag ser den :roll:

Men iaf vill jag sy en (eller flera :roll: ) egen MT, men jag fnular på vad jag ska ha för form på sittdelen (heter det så :hmm: ) har kikat på freezers, mysigt designs och så nån här på forumet. Vad är bäst och vad skiljer dom åt? Ska man sy huvudstöd och hur fäster man det på nåt bra vis?

Det enda jag vet är att jag vill ha breda axelband och ev syr jag midjedelen med spänne.

:help:, kom med tips!
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag är Freezer :wink: och jag tycker att fyrkantsvarianten är allra bäst att börja med. Timglasvarianten är snyggare men har eg ingen funktion för bärkomforten tycker jag.

Vill du ha en riktigt bekväm MT så slakta en sjal och gör utbredbara axelband :tumup: Det är det ultimata bärverktyget enl mig. Slår sjalar och selar med hästlängder :D
Av letw83
Jo jag diggar dina:) såg att på nån av dina så hade du axelbanden fäst över hela hörnet så att säga, och på nån bara över en del, vad är skillnaden?

Jo tanken är att slakta en sjal, men jag måste sy ett testobjekt först. Och så har jag ångest inför att sätta saxen i sjalen :roll:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
letw83 skrev:Jo jag diggar dina:) såg att på nån av dina så hade du axelbanden fäst över hela hörnet så att säga, och på nån bara över en del, vad är skillnaden?Jo tanken är att slakta en sjal, men jag måste sy ett testobjekt först. Och så har jag ångest inför att sätta saxen i sjalen :roll:
Förstår inte riktigt frågan tror jag :hmm: När jag syr en fyrkantig variant så fästes ju axelbanden i de övre hörnen. Vill man ha ett litet huvudstöd så kan man ju göra överdelen högre, alltså en förlängning av fyrkanten bara. Äsch, det där lät ju helt obegripligt. Titta på tinaws sida http://www.baranara.se/sidor/sele.html Hon har en beskrivning på en sele men den går lätt att göra om till MT genom att förlänga banden bara.
Av letw83
Ja alltså på denna : Bild så är axelbanden bara fäst över en del av hörnet medan på den oranga så är den fäst över hela :hmm:

Ska kika på tinas, tack!

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?