Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av karro54
Jag har fått för mig att jag ska göra en möbiussjal till min syrra i julklapp. Jag har en rundsticka som är 80 cm som jag fått av mamma.

Hur ska jag veta vilket garn jag ska köpa, kan jag ta med rundstickan till en garnaffär? Jag vill att den ska bli gles och så ska det inte vara ullgarn, den får inte bli stickig.

Jag har hittat påå youtube hur jag lägger upp maskorna iaf och jag fattar hur den ska stickas.

Några andra tips till en novis stickare...
Användarens profilbild
Av Fryle
Mät stickans grovlek med tex ett skjutmått och köp ett garn till vilket det rekommenderas betydligt tunnare stickor.

Eller ta med den till en garnaffär, så hjälper de dig.

Spännande med möbius! Den har jag inte gett mig på ännu, fast jag har funderat flera gånger.
Användarens profilbild
Av Majaå
Å, moebiussjal är jättekul o lätt att sticka (när man väl fått till uppläggningen)! Och supersnygg! Jag använder dessutom min som lite "bärskydd", perfekt sjal som täcker barnet bra men inte ger en massa flärpar och dessutom sitter kvar runt barnet och bäraren :tumup:

Håller med föregående inlägg om garnval. Tips att sticka provlapp och mäta hur många maskor du får per decimeter och därefter lägga upp för lite mindre längd än du har som mått runt bröstkorgen (i alla fall min töjer sig en del, men då blev den ju som sagt istället en toppensnygg bärsjalssjal). Lycka till!
Användarens profilbild
Av karro54
Nu har jag köpt garn, 8 nystan... Men jag har ingen aning om hur jag färster en tråd...
Garnet är melerat i brun, petrol och vinrödlila.

Det blev en ny rundsticka, en i stl 7. Det kommer bli så fint! :love:
Användarens profilbild
Av karro54
Hur många maskor behövs? Räcker det med 100 eller ska jag ta 150?
Användarens profilbild
Av karro54
Om jag lägger upp 120 maskor så borde det ju räcka, eller hur?
Användarens profilbild
Av karro54
Garnet är akrylviscos och som ihopflätat, möjligen kedjestygn.
Användarens profilbild
Av karro54
Skit jag stickade bara räta, det gick jättebra men blev ju sååå fult så nu har jag fått repa upp allt. Men jag har ett litet problem, hur stickar jag aviga?

Ska söka på youtube tror jag...
Användarens profilbild
Av Majaå
Jag tycker det blir en rätt häftig effekt med bara räta när det byter så där mitt i. Men den jag gjorde var i mosstickning o det var också fint!
Användarens profilbild
Av karro54
Det blir mosstickning, fast det ser så komplicerat ut... Kan man inte sticka varannat varv? Fast det blir ju minst lika komplicerat, eller hur?
Användarens profilbild
Av karro54
Nu stickar jag två vara räta två varv aviga, det blir jättefint!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?