Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Någon som har tips på ett bra enkelt ballongkjolsmönster? Den ska helst inte vara för mkt ballongig utan lite lätt fall.
Senast redigerad av Mosan den mån nov 21, 2011 14:57, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av MuuM
Tass.
Användarens profilbild
Av Mosan
Bild
Hittade denna som var rätt fin! Men inget mönster!
Användarens profilbild
Av Mosan
Ms Morrison skrev:Den var fin! Men du äger ju redan världens finaste kjol :wink:
Tack! Vilken då? :hmm: fick för mig att vi inte har setts men jag kan tänka mig två träffar när vi kanske har det? :roll:
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Mosan skrev:
Ms Morrison skrev:Den var fin! Men du äger ju redan världens finaste kjol :wink:
Tack! Vilken då? :hmm: fick för mig att vi inte har setts men jag kan tänka mig två träffar när vi kanske har det? :roll:
:lol: Den blå/röd/vita du hade på Solannas träff. Jag kom mitt i lunchen den gången, med mina två tjejer.
Användarens profilbild
Av saker
jag har sytt ballongkjolar som ser precis ut som den på bilden, "lätt ballongig" alltså :-)

ska se om du kan förstå nåt ifrån min beskrivning:
rita ett eget mönster på snurrkjol utifrån egna mått (tex efter denna guiden: http://hellosblogg.blogspot.com/2010/09 ... jolar.html)
gör därefter två kjolar: en ytterkjol som är ca 15 cm längre än innerkjolen
mät ut hur vid man vill ha den nedomkring, klipp till ett gummiband med det måttet och sy fast längst ner på ytterkjolen
sy ihop inner- och ytterkjol längst ner
sy på mudd eller linning längst upp (valfritt om man vill vändsy eller inte ;-) )

lycka till :-D
Användarens profilbild
Av Mosan
Ms Morrison skrev:
Mosan skrev:
:lol: Den blå/röd/vita du hade på Solannas träff. Jag kom mitt i lunchen den gången, med mina två tjejer.
nu minns jag dig, du är ljushårig.
Ah det är en väldigt fin kjol :love: fast den satt inte på mig. Men jag kommer inte ihåg på vem den satt. Kanske Asia eller Droppen?
Jag hade orange-blommig kjol på den träffen!
Användarens profilbild
Av Mosan
saker skrev:jag har sytt ballongkjolar som ser precis ut som den på bilden, "lätt ballongig" alltså :-)

ska se om du kan förstå nåt ifrån min beskrivning:
rita ett eget mönster på snurrkjol utifrån egna mått (tex efter denna guiden: http://hellosblogg.blogspot.com/2010/09 ... jolar.html)
gör därefter två kjolar: en ytterkjol som är ca 15 cm längre än innerkjolen
mät ut hur vid man vill ha den nedomkring, klipp till ett gummiband med det måttet och sy fast längst ner på ytterkjolen
sy ihop inner- och ytterkjol längst ner
sy på mudd eller linning längst upp (valfritt om man vill vändsy eller inte ;-) )

lycka till :-D
Tack, det lät inte så svårt! Ska kolla in bloggen också!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?