Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Inspirerad av esarinas lunchhink funderar jag på att sy något liknande, men jag vill att min väska ska hålla maten kyld ett par timmar. Är det någon som har tips på hur man kan isolera väskan? Själva väskan tänkte jag använda någon typ av vaxduk till, men vilket materiel till isolering?
Av surftrollet
Jag har tänkt samma sak, har t o m materialet liggande framme men inte orkat... Jag ska använda tovad ullfilt/tovade gamla tröjor som isolering.
Av surftrollet
För länge sedan såg jag thinsulate isolerande mellanlägg i olika tjocklekar i furulunds katalog, så det finns kanske att få tag på nånstans annars?
Användarens profilbild
Av camsch
Jag hade funderingar nyligen på att göra en kylväska, och då funderade jag på liggunderlag som mellanlägg (borde isolera vettigt bra, det handlar ju om att hålla luft stilla). Och det har en viss stadga i sig som jag gillar i en kylväska.
Av gurkan
Jag har en köpekylväska som är ganska tunn, och den har ett fack i botten som man kan stoppa in en frysklamp i.
Användarens profilbild
Av Pilotta
camsch skrev:Jag hade funderingar nyligen på att göra en kylväska, och då funderade jag på liggunderlag som mellanlägg (borde isolera vettigt bra, det handlar ju om att hålla luft stilla). Och det har en viss stadga i sig som jag gillar i en kylväska.
Liggunderlag tänkte även jag på spontant :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har använt samma sorts mellanlägg som man har i grytlappar när jag gjort flaskkylare. Jag tänkte att om dom hindrar värmen från att gå igenom borde dom väl hindra kyla också?
Jag har ingen aning om hur det funkat för jag har nog aldrig testat dom som jag sytt :oops:
Kolla på sysidan, jag har för mig jag sett någon där som sydde kylväskor :hmm:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag vet en som har en kasse som hon stickat av ullgarn och sedan tovat som hon rekomenderade varmt då den både var bra på att hålla den grillade kycklingen varm och glassen kall (inte samtidigt dock ;-) ) så tovad ull verkar mao funka bra! :tumup:

Inspirerad av försommarpysselbytet sydde jag en kylpåse till PET-flaskor med foder av tovad ull (fd. halsduk) och yttertyg av vaxduk. Har dock inte hunnit få dit dragskon längst upp och inte heller testa den, men jag hoppas att den kan funka...
Användarens profilbild
Av Mosan
Tovad ull borde vara bra tänker jag med.
Användarens profilbild
Av Edith
gurkan76 skrev:Jag har en köpekylväska som är ganska tunn, och den har ett fack i botten som man kan stoppa in en frysklamp i.
Vilken smart lösning, men frysklampen borde ju ligga i locket istället eftersom kylan går neråt! :tumup:
Av gurkan
Edith skrev:
gurkan76 skrev:Jag har en köpekylväska som är ganska tunn, och den har ett fack i botten som man kan stoppa in en frysklamp i.
Vilken smart lösning, men frysklampen borde ju ligga i locket istället eftersom kylan går neråt! :tumup:
Det är som en mjuk, toppig ryggsäck så det blir svårt. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?