Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mima
tänkte jag sy efter att ha provat en i affären.

Hittade en beskrivning här men undra om det är något jag måste tänka på, något som kan gå fel?

Har inte ägt någon "äkta".

//Mima
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är nog inte så mycket som kan gå fel, huvudsaken är att det är ett bra tyg med lagom mycket stretch :D

sen kan man välja om man vill overlocka eller fålla. jag föredrar overlock för då krullar sig kanterna inte så lätt. och så går det snabbare :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
diddeldi skrev:det är nog inte så mycket som kan gå fel, huvudsaken är att det är ett bra tyg med lagom mycket stretch :D

sen kan man välja om man vill overlocka eller fålla. jag föredrar overlock för då krullar sig kanterna inte så lätt. och så går det snabbare :wink:
men då måste man väl ha en overlock maskin, eller hur. Har du något tips på en bra symaskin som kan mycket och inte är allt för dyr :roll:
/Cecilia
Användarens profilbild
Av tinaw
Man kan köra en tät sicksack eller en overlocksöm med vanlig symaskin förstås. Men ofta är det som Bissa säger, bara att klippa.
Av Mima
menar ni att man kan slippa fålla och sy?? :D

Har klippt till det idag och insåg att det blir över 12 meter att fålla.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Mima skrev:menar ni att man kan slippa fålla och sy?? :D

Har klippt till det idag och insåg att det blir över 12 meter att fålla.
testa utan, du har ju inget att förlora men mycket att vinna :wink:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Kan tala om att jag har en israelisk trikåsjal som varken är fållad eller overlockad och den har funkat super. Kanterna krullar sig lite men det är inget som någonsin stört mig och den sjalen praktiskt taget bodde Lea i de första 4 mån.

Så om jag var du skulle jag inte göra något alls med kanterna :D

*Lite nyfiken bara* Vad kostade 6 m trikå? Och hur ser tyget ut?, enfärgat?
Av Mima
Kajsabajsa skrev:Kan tala om att jag har en israelisk trikåsjal som varken är fållad eller overlockad och den har funkat super. Kanterna krullar sig lite men det är inget som någonsin stört mig och den sjalen praktiskt taget bodde Lea i de första 4 mån.

Så om jag var du skulle jag inte göra något alls med kanterna :D

*Lite nyfiken bara* Vad kostade 6 m trikå? Och hur ser tyget ut?, enfärgat?
Tyget är randigt, hittade för 29kr/meter på tygaffären och det är 150 brett så det räcker till två. Men det var ett tillfälligt parti.
Användarens profilbild
Av VenusLi
Man tager vad man haver...
Av en slump råkade jag få syn på en sängtopp ( tror jag det kallas) som vi hade på vinden, inköpt på IKEA.
Såg genast möjligheten till att sy en sjal och resulatet blev jättebra! Perfekt kvalité på trikån enl mitt tycke.
Blev dock tvungen att skarva vilket jag gjorde med vändsöm.
Ändarna gjorde jag avsmalnande och kanterna fållade jag.

Lise
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?