Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bild

Ikväll ska min snart 6åring på födelsedagskalas hos en dagiskompis.
Vi fick inbjudan väldigt sent, tidigare i veckan bara eftersom vi var lediga över påsken och hela förra veckan. Och egentligen hade vi andra planer för kvällen.
Men dottern ville så gärna så gärna gå så efter lite pusslande och trixande hit och dit så svarade vi ja på inbjudan i förrgår som var sista dagen för att OSA.

Okej sade jag, nu har vi bestämt att du ska gå, nu måste vi bara bestämma en present till T. Vad tycker hon om att göra för saker?
Och dottern säger;
-Jag sa till henne att du är så duktig på att sy och virka och hon sa att hon tycker om lila. Så du kan väl sy något tänkte jag.

Hjälp vad rörd jag blev, jag började nästan att gråta över hennes liksom självklara beröm. :loving:

Kjolen är sydd i en väldigt enkel modell.
Först ett rektangulärt stycke som var lite större än dotterns stussmått.
Den övre delen viktes ned och så sydde jag två kanaler och trädde i två resårband.
Sedan klippte jag ett nytt tygstycke, ungefär lika brett som det första men dubbelt så lång.
Det längre tygstycket rynkades och syddes fast mot det första räta mot räta och sen så syddes kjolen ihop i sidan.
Längst ned är det rullfåll, dels för att det är smidigt men också för att jag tycker att det är fint på kjolar och klänningar.
Klart!

Bild
Vilken FIN kjol :vågen: . Jag har funderat på att sy en kjol till dottern (ja sonen också om han önskar det). Därför undrar jag följande:
Vilken sorts tyg syr du i
och
Vad är rullfåll? För det verkar ju lätt och fint...

Kanske kan jag också sy en fin kjol? :)
cissi_m skrev:Vilken FIN kjol :vågen: . Jag har funderat på att sy en kjol till dottern (ja sonen också om han önskar det). Därför undrar jag följande:
och

Det här var ett gammalt påslakan :D

En rullfåll är en söm som finns på Overlockmaskiner.
På en vanlig symaskin kan man få nästan samma genom att sy så tät sicksack det bara går.
puppan skrev:
cissi_m skrev:Vilken FIN kjol :vågen: . Jag har funderat på att sy en kjol till dottern (ja sonen också om han önskar det). Därför undrar jag följande:
och

Det här var ett gammalt påslakan :D

En rullfåll är en söm som finns på Overlockmaskiner.
På en vanlig symaskin kan man få nästan samma genom att sy så tät sicksack det bara går.
Tack!
Nästa regniga helg ska jag pröva!
Födelsedagsflickan hade tyckt att kjolen var fin. :D
Och så hade hon sagt att det var bra att inte slösa bort pengar på att köpa presenter ang att den var hemmasydd :fnissa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?