Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Hade turen att få köpa en av de bitar gauze-tyg som Thowida sålde och funderar nu på hur jag ska göra med kanterna på det?

Stryka och sy en bred fåll?
Sy en liten smal fåll (typ rullfåll)?
Bara sy zz eller nån overlock-look alike söm?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ok, det låter bra utifrån hur min sjal blivit sydd så här långt! :tumup:

Jag var nämligen väldigt otålig och ville få tvätta upp tyget så snabbt som möjligt, och typ 12m+ fåll kändes inte alls lockande där sent på kvällen, så det fick bli en bred zz sydd så att den grep runt kanten på tyget och liksom drog ihop det till en smal fåll.
Ser väldigt mycket ut som hemma fix (vilket det ju är också) men känns funktionellt iaf = gott nog för mig just nu... :wink:

Märker jag att jag saknar en riktigt strykt fåll får jag ordna med det senare helt enkelt! :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ashe skrev:Annars finns det en overlock hemma hos mig om du vill låna på söndag. ;)
Oh, lockande.... 8)

Just sjalen tror jag får vara som den är tillsvidare, men jag har en bit trikå som jag gärna skulle vilja få köra ett OL varv runt så att den blir med som en filt?! :D
Användarens profilbild
Av Ashe
CrazyMagpie skrev:
Ashe skrev:Annars finns det en overlock hemma hos mig om du vill låna på söndag. ;)
Oh, lockande.... 8)

Just sjalen tror jag får vara som den är tillsvidare, men jag har en bit trikå som jag gärna skulle vilja få köra ett OL varv runt så att den blir med som en filt?! :D
Det går bra det. Men jag har väldigt dåligt med färger på OLtråden. Svart och vit finns att tillgå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?