Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Perovskaija
Hej, hoppas det här är rätt tråd för min fråga!
Jag har en Baby Bundler som jag vill sy om så att ändarna blir avsmalnande. På en lånad Looma Sino ser jag att det sneda bara är på ena sidan, och så på motsatt sida i andra änden. Hm, vet inte hur jag ska beskriva det riktigt :? Om jag lägger ut den framför mig på golvet med långsidan mot mig så är nederkanten helt rak i den vänstra änden och snedskuren i högra änden, och så tvärtom i överkant.
Är det så de flesta avsmalnade sjalar är sydda? Är det bättre, enklare, mer praktiskt än något annat sätt? Tar gärna emot tips!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Nu har jag mest bara erfarenhet från vävda sjalar, men där upplever jag mest att snedskurna/avsmalnande ändar kan göra att det blir lite mindre sjal i själva knuten medans man fortfarande har längden kvar - och ja, de är i regel romformade när de har snedskurna ändar = bägge långsidorna är lika långa! :D

Hoppas det gav några svar?
Användarens profilbild
Av Perovskaija
Rombformad var namnet, sa Bull!
Tack för svaret! Om de flesta är gjorda på det sättet så antar jag att nån har tänkt ut att det är smart, så då gör jag nog likadant. Lite nervöst att sätta saxen i sjalen, men så himla fel kan det väl ändå inte bli.
Användarens profilbild
Av Panakeia
vävda sjalar är nästan alltid rombformade, ja. Dock ej trikåsjalar, de flesta trikåsjalar tror jag har har avsmalande ändar som smalnar av på bägge sidor liksom...*funderar på bra förklaring*
Av Marine78
Ser ut mer som en blyertspenna som är vässad i båda ändarna ;-)
Panakeia skrev:vävda sjalar är nästan alltid rombformade, ja. Dock ej trikåsjalar, de flesta trikåsjalar tror jag har har avsmalande ändar som smalnar av på bägge sidor liksom...*funderar på bra förklaring*
Användarens profilbild
Av Perovskaija
Tack för svaren! Det kanske inte spelar nån större roll då? Hela bredden är ju kvar där man har sin lilla unge och det är väl huvudsaken.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?