Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Visst är det väl några som har/håller på att vikra hjärtekatterna?

Jag undrar bara, varför ska man brodera ansiktet innan man fyller huvudet.
Blir det inte svårt att se hur ansiktet kommer att bli då?

Och gör ni runda ögon eller streck.
Visa bilder vetja!
Användarens profilbild
Av nalimea
min enda gissning är att det är lättare att sy fast när man kan sy rakt igenom och sen skicka tillbaka nålen samma väg. Annars är det nog ganska sak samma!
Mönstret känns verkligen så enkelt som möjligt för att vem som helst ska klara det och det är lättare att få snyggt när inte huvudet är stoppat...tycker jag.
Användarens profilbild
Av visslan
Var står det att man ska brodera huvudet innan man stoppar det? Det är ju knappt ens möjligt att göra. Bara om man använder säkerhetsögon måste man sätta fast dem innan man stoppar huvudet.

När jag broderar ansikten på virkade saker brukar jag först använda en extra lång nål (10 cm) och sticka in den någonstans bak i nacken och sedan ut där t.ex. ögonen ska vara. Sedan byter jag nål till en vanlig brodernål och syr klart. Till sist trär jag tråden på långa nålen igen, sticker ut den strax bredvid första "ingången" i nacken och knyter ihop trådarna där. Ändarna kan jag sedan gömma inne i kroppen. Så gör man också om man ska använda klassiska ögon med ögla.

Jag gör streck, som i originalet.
Bild
Användarens profilbild
Av puppan
Det kankse är jag som läser det slarvigt men så här står det i den svenska översättningen
Nosen virkas som en avlång bubbla som man stoppar lite halvlöst med stoppning, sedan virkar klart och syr ihop. Syr fast på tvären på framsidan av ansiktet, brodera dit mun, nos och ögon, virka öronen och sy fast innan du stoppar huvudet med stoppning..
Jag tolkade det som att man ska brodera först och sedan fylla med stoppning men det känns .. fel.
Användarens profilbild
Av visslan
Ja, så står det ju onekligen. Det står i alla fall inte så i originalmönstret på engelska.
Användarens profilbild
Av Silverälva
visslan skrev:Var står det att man ska brodera huvudet innan man stoppar det? Det är ju knappt ens möjligt att göra. Bara om man använder säkerhetsögon måste man sätta fast dem innan man stoppar huvudet.

När jag broderar ansikten på virkade saker brukar jag först använda en extra lång nål (10 cm) och sticka in den någonstans bak i nacken och sedan ut där t.ex. ögonen ska vara. Sedan byter jag nål till en vanlig brodernål och syr klart. Till sist trär jag tråden på långa nålen igen, sticker ut den strax bredvid första "ingången" i nacken och knyter ihop trådarna där. Ändarna kan jag sedan gömma inne i kroppen. Så gör man också om man ska använda klassiska ögon med ögla.

Jag gör streck, som i originalet.
Bild

Åh gud! Nu får man säkert inte alls göra såhär, men det skiter jag just nu och gör det ändå. Är det någon vnälig själ som kan tänka sig att göra en sån grå på beställning från Emblan? Den ser precis ut som en katt i en bok, en som hon innerligt önskar sig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?