Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det är vår ja o vintern har slitigt på byxor en del men inte lika mycket som nu när termobyxor åker av !!

det blev en hög som vart i lapp behov leta efter tips o hitta denna blog
inspirerad av denna blev det föjande följande lösning för oss ! kan inte sätta in bilderna eftersom dom är super stora ...
förklarar för dom som inte går in o kolla bloggen

1 stänger hålet med lite fliselin mest så det blir stadigt o inget fransar sig
2 klipper en klart stor lapp som gärna täcker stor del av knät nålar med 2-4nålar
3 trär på byxan på maskinen
4 syr raksöm över hela lappens ovansida backar tillbacka o kör fram o tillbaka över hela knät tills hela lappen sitter på o är ordentligt förstärkt !

det vart kanon Axel fick hjälpa till att trampa o trycka på backa knappen o det gick så snabbt ...Han valde oxå färg på lappen o tråden allt så han skulle vara nöjd o köpa läget med lappade byxor!
Vill man kör man samma lapp på båda knäna o då ser det klart ut som att det är mer meningen ..tror att det finns byxor med sånna knän ...

hoppas nånn har nytta av detta innlägg !
skulle den sitta på fel ställe så flyttar jag det!
Perfekt, jag har några jeans åt stora A som har rejäla hål, det där verkar vara en slitstark lösning! :tumup:
Jag har lagat med sicksick innan tätsicksack men min nya maskin vet jag inte hur man ställer in det på :oops:
Tiden där barnen kunde ärva byxor är sedan länge förbi men det skulle ju vara trevligt om jag lyckades återvinna några. Linus kläder går nog att laga såhär, men Hugo sliter för mycket det blir så stora ytor.
Ja, det där är en jättesmidig lösning! :P
Fick lära mig den av fröken på syslöjden i högstadiet. Har man fått ett jack istället för en förslitning kan man laga på samma sätt, fast då räcker det med flisiline (eller hur det nu stavas) på baksidan och sedan köra raksöm. Fast jag fick lära mig att koppla bort mataren och dra/styra tyget så som jag ville. Fröken kunde göra en lagning helt osynlig på det viset. Supersmidigt! :tumup:
Anna skrev:Tiden där barnen kunde ärva byxor är sedan länge förbi men det skulle ju vara trevligt om jag lyckades återvinna några. Linus kläder går nog att laga såhär, men Hugo sliter för mycket det blir så stora ytor.

Är inte det konstigt :roll: , inte att din barn leker och sliter på kläderna, men att ett par byxor bara håller till ett barn nuförtiden. Min mellankille Knut har ett par byxor nu som hans storasyster haft innan, och innan hon hade dem, hade jag och mina två systrar samma par byxor. Det är ett par manchesterbyxor från mitten av 70 talet. Kanonkvalité!
Egentligen skulle man bara sy byxor av gamla redan använda byxor. De håller säkert i betydlgt många fler år än nyproducerade. En tanke bara ... :roll:
Anna skrev:Tiden där barnen kunde ärva byxor är sedan länge förbi men det skulle ju vara trevligt om jag lyckades återvinna några. Linus kläder går nog att laga såhär, men Hugo sliter för mycket det blir så stora ytor.
Du får börja för-förstärka på slitytorna... 8)

Inte skoj, jag vet - och egentligen borde ju brallorna hålla för mer... :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?