Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
Ska sy mej en väska och vill ha en tjock dragkedja i plast som man kan öppna från mitten och ut.
Hittar bara som man kan öppna från ändarna.

Hjälp, vart ska jag leta? Hon på syaffären i stan hade ingen aning.
Av Hell Cat
kan du ha två korta som du syr fast från varsitt håll så att de möts i mitten? :hmm:
Av lilla trasdockan
Jo visst kan jag men vill inte :-P
Men hittar jag ingen dragkedja snart får de bli så iaf tyvärr
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ta en tvåvägsdragkedja och sy fast. De blir ju rätt mycket dyrare när de är delbara, men då har du två löpare på samma kedja. Jag har aldrig sett icke delbara dragkedjor med två löpare.
Av lilla trasdockan
Nu hänger jag inte alls med men så e jag trött också :-)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag menar alltså att köpa en delbar dragkedja med två löpare, en sån som går att öppna från båda hållen. Som brukar sitta i jackor så att man kan öppna dem nedifrån också.
Ingen vidare bild, men du ser ju på bilden på förpackningen hur den ser ut
Bild
Av lilla trasdockan
Fast problemet är ju att jag vill kunna öppna den från mitten så då är ju två små ett bättre alternativ. Eller kan man göra om dragkedjan så den gör tvärtom
Av lilla trasdockan
Skönt att det inte bara är jag som är snurrig :-)
Av lilla trasdockan
ja men precis, men verkar inte gå å köpa som privat person
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
På vissa ställen kan man ju köpa dragkedja på metervara, jag gissar att man köper till lösa löpare då. Det kanske funkar att köpa två löpare till den då. Det borde ju vara så att dragkedjan är stängd när man köper den, första löparen öppnar och andra stänger och då får man dem på mitten.
Av lilla trasdockan
Då ska jag googla lite och se om jag hittar
Av Enid
Knyttet & K skrev:På vissa ställen kan man ju köpa dragkedja på metervara, jag gissar att man köper till lösa löpare då. Det kanske funkar att köpa två löpare till den då. Det borde ju vara så att dragkedjan är stängd när man köper den, första löparen öppnar och andra stänger och då får man dem på mitten.
Ja, då går det att sätta fast löparna mot varandra så de öppnas från mitten. Men jag har bara sett dragkjedjor på metervara som är tunn/smal, inte sån grov för väskor men det kanske finns?

Bibbis har dragkedjor på metervara vill jag minnas. Henne kan man maila och fråga om leverantören har grövre varianter om hon inte har det i sortiment.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?