Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
M fyller år om ett par veckor och jag har tänkt göra om en liten Billyhylla till ett dockskåp, jag har sett att hon ofta leker med liknande pyssliga småsaker på dagis. Jag har köpt självhäftande plast som ser ut som trä till golven, och jag har skrivit ut tapeter och klippt till och ska sätta på väggarna. Men fönster, går det att göra snygga fönster utan att såga hål? Jag vet att det finns gott om finurliga föräldrar här, hur hade ni gjort? :D
Användarens profilbild
Av dolvis
Kanske en fönsterkarm av kartong eller trä, med en målad/fotad utsikt klistrad på baksidan, och så hela paketet klistrad mot hyllans insida. Min dotter gillar att använda fönstren i sitt dockskåp, alltså titta ut genom dem med dockorna, hissa upp och ner grejer, låta katten hoppa in etc, och det funkar ju inte med en sån lösning. Men om man absolut vill ha ett ihåligt fönster också, går det kanske att göra en liten väggsnutt på hyllans framsida på något ställe med ett ursågat fönster.
Användarens profilbild
Av kamalot
Oj, det var avancerat! Jag hade tänkt slippa göra ingrepp i själva hyllan :) Det är en sådan här (ursprungligen brun, målad vit) och jag tror jag kan fixa ett hyllplan till så det blir fyra rum :D

edit: bra med bild då ja :oops:
Bild
Senast redigerad av kamalot den mån apr 04, 2011 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lojse
oh vad kul!
fet tass!

men jag funderar på att man kan utveckla ideén med att sätta på en vägg framtill för fönster, nämligen att sätta den på gånggärn helt enkelt så kan man vinkla den..
kankse rentav ha två dörrar.

men ska bli kul att se bilder av detta :)
Användarens profilbild
Av kamalot
Golven är färdiga! :tumup:
Bild
Den är bara lagd löst på plats, jag ska flytta fnuttarna den vilar på. Det kommer inte vara utstickande kanter på golven i det färdiga skåpet.
Användarens profilbild
Av kamalot
Bild
Jag behöver hitta bilder på tapeter, helst ganska stora bilder så jag slipper sätta våd för våd som den turkosa tapeten (kan inte tapetsera mer idag eftersom tapeten tog slut, jag hade bara tänkt göra bakre väggen först)
Användarens profilbild
Av kamalot
Eftersom jag inte kan lämna barnen själva och gå ner i källaren för fortsatt tapetsering, har jag börjat ge mig på möblemanget. Barnen lekte så fint i vardagsrummet så jag fick vara ifred i köket och pyssla lite. Här är en säng!
Bild
Ska bara fixa sängkläder, kudde och överkast också :tumup:
Användarens profilbild
Av kamalot
Jag fortsätter spamma tråden, nu är det nästan färdigtapetserat (jag behöver irriterande lite mer av trädtapeten och den med blomrankorna). Bilderna är upp och ner. :evil:
Bild
Bild
Bild
Och så har jag gjort en tavla att hänga på väggen, föreställande M och O :heart: Bilden togs före limning och finputs.
Bild
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Men du vad himla fint det blir å nu känner jag mig peppad att kanske försöka dra igång ett sånt projekt till tjejerna iaf. För även om jag inser att du lagt ner massor med arbete så är det inte såååå komplicerat som det blivit till när jag börjar planera och så har det blivit jätteprojekt. Det "duger" ju liksom med den tanke du har, för det blir verkligen kanonfint och ser ut som ett litet höghus, sedan får tjejerna själva fantisera :-)
Användarens profilbild
Av kamalot
MammaMuckla skrev:Men du vad himla fint det blir å nu känner jag mig peppad att kanske försöka dra igång ett sånt projekt till tjejerna iaf. För även om jag inser att du lagt ner massor med arbete så är det inte såååå komplicerat som det blivit till när jag börjar planera och så har det blivit jätteprojekt. Det "duger" ju liksom med den tanke du har, för det blir verkligen kanonfint och ser ut som ett litet höghus, sedan får tjejerna själva fantisera :-)
Tack! Det har verkligen varit busenkelt hittills, det jag borde gjort annorlunda är den turkosa tapeten, jag borde tejpat ihop våderna innan jag satte upp det för det var väldigt många våder på just den. Allra enklast vore väl att be om tapetprover i färgaffären, jag norpade bilder på tapeter och skrev ut istället för att få det lite mer skalenligt. Jag har haft jättekul hittills, har börjat se på allt med nya ögon - nu letar jag efter grejer som går att göra möbler av! Och så funderar jag på att göra en spegel med aluminiumfolie och "träram" av överbliven golvplast :tumup:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
kamalot skrev: Tack! Det har verkligen varit busenkelt hittills, det jag borde gjort annorlunda är den turkosa tapeten, jag borde tejpat ihop våderna innan jag satte upp det för det var väldigt många våder på just den. Allra enklast vore väl att be om tapetprover i färgaffären, jag norpade bilder på tapeter och skrev ut istället för att få det lite mer skalenligt. Jag har haft jättekul hittills, har börjat se på allt med nya ögon - nu letar jag efter grejer som går att göra möbler av! Och så funderar jag på att göra en spegel med aluminiumfolie och "träram" av överbliven golvplast :tumup:
Men vad kul, kreativitet föder mer kreativitet tror jag :-) När jag var i 6-7-års åldern byggde jag egna dockhus av överblivna kartonger, sydda små gardiner av mammas överblivna stuvar, stickade små mattor osv... sen växer man upp och så blir man alltmer osäker och får prestationsångest... så dummigt...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?