Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag skulle vilja fixa en liknande tröja som denna, det här tror jag var en barntröja men jag skulle vilja ge mina tvillingbrorsor varsin när dom fyller år (22) i maj. Hur trycker man på ett bra sätt om man aldrig gjort det förr? :roll:

Bild
Av Tyche
Det finns väl ställen på nätet som kan trycka åt en? Jag vet iof inga, men vet att det finns som en enkel utväg iallafall :wink:

Förövrigt skulle jag vilja ha en sån själv och en till Elin. Inte för att vi har tvilligar 8)
Av Hell Cat
Man kan beställa på nätet. Det är inte jättebiliigt men heller inte superdyrt. Jag gjorde det till min bror och hans fru när de gifte sig, på hennes står det "Jag älskar Johan" och på hans "Jag älskar Jenny" :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Hell Cat skrev:Man kan beställa på nätet. Det är inte jättebiliigt men heller inte superdyrt. Jag gjorde det till min bror och hans fru när de gifte sig, på hennes står det "Jag älskar Johan" och på hans "Jag älskar Jenny" :mrgreen:
Vart hittade du det?
Av Hell Cat
Jennelii skrev:
Hell Cat skrev:Man kan beställa på nätet. Det är inte jättebiliigt men heller inte superdyrt. Jag gjorde det till min bror och hans fru när de gifte sig, på hennes står det "Jag älskar Johan" och på hans "Jag älskar Jenny" :mrgreen:
Vart hittade du det?
Hmm, det ju ett tag sedan men jag tror jag googlade på "trycka t-shirt" eller nåt sånt :hmm:
Av MammaTess
Eller såköper man specialpapper från Panduro,gör texten själv i tex word, skriver ut från egna skrivaren,och stryker sedan på!
Av Enid
Man kan göra fuskscreentryck med hjälp av självhäftande bokplats och textilfärg från tex Panduro. Jag har gjort det och det kan bli jättesnyggt! :tumup:

Skriv ut bokstäverna och klipp ut dom, lägg dom på bokplasten och skär ut konturerna, ta av pappret på baksidan av bokplasten och klistra på tröjan (klistra dit mittdelen på o och p osv), doppa en vanlig kökssvamp i en klick färg och dutta över de utskurna bokstäverna, låt torka, fixera med strykjärn. Färdigt :vågen:

Det är lite pilligt men är man pysslig av sig tycker man förmodligen det är kul :tumup:
Av snuttelisa10
Enid skrev:Man kan göra fuskscreentryck med hjälp av självhäftande bokplats och textilfärg från tex Panduro. Jag har gjort det och det kan bli jättesnyggt! :tumup:

Skriv ut bokstäverna och klipp ut dom, lägg dom på bokplasten och skär ut konturerna, ta av pappret på baksidan av bokplasten och klistra på tröjan (klistra dit mittdelen på o och p osv), doppa en vanlig kökssvamp i en klick färg och dutta över de utskurna bokstäverna, låt torka, fixera med strykjärn. Färdigt :vågen:

Det är lite pilligt men är man pysslig av sig tycker man förmodligen det är kul :tumup:
Glöm inte att lägga nåt inne i tröjan så att inte överskottsfärg går rakt igenom till baksidan. Vet av erfarenhet att det inte blir så fint :(
Användarens profilbild
Av SCSI
www.spreadshirt.se har jag använt några gånger - funkar bra och blir mkt bättre än stryka-på-tryck tycker jag.
Annars screentrycker jag ju... men det är nog lite overkill om man bara ska göra ett par tröjor och sen inte tänker fortsätta trycka. 8) Men att skära ut schabloner i OH-eller bokplast och stöpla (funkar bra att använda en bit av en disksvamp som "pensel") ger ett rätt ok resultat.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Enid skrev:Man kan göra fuskscreentryck med hjälp av självhäftande bokplats och textilfärg från tex Panduro. Jag har gjort det och det kan bli jättesnyggt! :tumup:

Om man bara vill göra ett tryck går det att skära ut schabloner i kopieringspappersomslag istället för bokplast.
Pappret är vaxat och man kan stryka fast det på tyget, trycka och sen dra loss när det torkat. Nackdelen är att det bara går att använda en gång.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Åh vilka bra tips ni kommer med! :vågen:
Användarens profilbild
Av karro54
SCSI skrev:http://www.spreadshirt.se har jag använt några gånger - funkar bra och blir mkt bättre än stryka-på-tryck tycker jag.
Annars screentrycker jag ju... men det är nog lite overkill om man bara ska göra ett par tröjor och sen inte tänker fortsätta trycka. 8) Men att skära ut schabloner i OH-eller bokplast och stöpla (funkar bra att använda en bit av en disksvamp som "pensel") ger ett rätt ok resultat.
Dom har jag använt till julklappar till maken, helt ok pris. Men jag vet inte om man kan välja vart på tröjan trycket ska vara... :hmm:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nu måste jag tassa i min egen tråd så jag hittar igen den fortare ;) måste jag ta mig i kragen o fixa det här, nu är det ju för 17 maj redan!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?