Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tofka
Nu är min skiraste sjalen klar :app: (det är en lite mindre variant än i beskrivningen) Så här blev den, lite slarvigt uppnålad:

Bild

Det tråkiga, som jag inte upptäckte förrän nu när jag blockade den, är att den har blivit mer elastisk utefter ena kanten än den andra. Den är jättetajt längs överkanten och högra sidan, men vänstra sidan är helt sladdrig. Vad kan jag ha gjort för fel? Kommer det att se fult ut tro?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Det där med att överkanten känns tight, det känner jag igen - och inför nästa gång så ska jag helt enkelt lägga upp maskorna ÄNNU lösare än jag gjorde första gången.
För min del har den i mitt tycke tighta överkanten gjort att jag inte gärna har sjalen utsträckt över axlarna (är van med mina v-stickade sjalar som är jättestretchiga i överkant) utan mest bara har sjalen virad runt halsen.

Ang. höger och vänster kant däremot så har jag ingen aning... :hmm:
Användarens profilbild
Av tofka
Är det just skiraste som blir så där tajt menar du?
Hm, undrar om man kan virka eller nåt runt hela sjalen för att få det att se mer enhetligt ut :hmm:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
tofka skrev:Är det just skiraste som blir så där tajt menar du?
Hm, undrar om man kan virka eller nåt runt hela sjalen för att få det att se mer enhetligt ut :hmm:
Ja, jag tycker att just överkanten på min skiraste blev för tight, även om den inte är jättetight. Dock blev den lika på höger och vänster sida, så för mig var det nog bara uppläggningen som spökade.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag har också råkat ut för det, kan det inte bero på att den första maskan på de räta varven alltid blir pyttelite lösare än den sista? Jag vet inte om det kan vara något sådant men jag upplevde det som att det hade något att göra med något inom det området. Kanske skulle man lyft första maskan varje varv, både aviga och räta, men det är förstås för sent för det nu...
Användarens profilbild
Av tofka
Ja en kantmaska i varje ända hade kanske löst problemet, men jag körde bara på enligt mönstret. Får tänka på det nästa gång. Men jag är ändå ganska nöjd med slutresultatet.
Användarens profilbild
Av Ketronya
tofka skrev:Ja en kantmaska i varje ända hade kanske löst problemet, men jag körde bara på enligt mönstret. Får tänka på det nästa gång. Men jag är ändå ganska nöjd med slutresultatet.
Ja, det är ju inget som kommer att synas ändå, det märktes inte på min, och din ser jättefin ut :)
Av Smultronbarn
Jag för min del begriper inte hur man lyckas sticka en sån där sjal över huvud taget - så jag tycker den är jättefin! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ericah
tror inte det kommer synas när du har den på. Min första skiraste sjal blev fel i första mönster omgången. Det märks inte när den används.
Användarens profilbild
Av tofka
Nej det syntes faktiskt inte så mycket när den var färdigblockad. Den blev present till svärmor, som blev jätteglad. Det är faktiskt fel på några ställen i mönstret också, men det är det bara jag som ser :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?