Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sadde
Ni som syr egna dynor. Hur gör ni? Är det nån som har en bra beskrivning hur ni går tillväga. Min största fundering är hur ni gör hålen för selen?
Användarens profilbild
Av Nira
Jag har sytt dyna till en av mina vagnar, mätte bara och sydde... :) Nu var det i princip en rektangel, lite smalare i ryggen än i sitsen men ändå lätt. Jag sydde som ett knapphål där selen kommer upp mellan barnets ben. Axelremmarna kommer ut vid sidan om dynan så där behövdes inga hål. Har en rejäl gammal symaskin som klarar två lager tyg och skumgummi utan att bråka så värst mycket. :tumup:
Sen blev det en skötväska som passade till just den vagnen i samma tyg av bara farten :)
Av Sadde
Ok så det går att sy i skummgimmi? Jag har en gammal husqvarna så förhoppningsvis kan det oxå fungera. Hur tjock skummgummi hade du?
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag har ritat av diverse dynor av olika märken och anpassat så att de passat just min vagn så bra som möjligt.

Som stoppning har jag köpt tunn skumgummi på Åhléns eller Jysk. Tunnare skumgummi är lätt att sy i. Hål för axelband och grenband har jag sytt som stora knapphål.

Man kan kanta med kantband eller lägga till lite extra sömsmån och sy ut och in och sedan vända och sy en raksöm runt hela en liten bit in så får man en snygg kant.

Jag har bilder på dynor jag sytt i min blogg (länkadress i sidfoten, kategori barnvagnstillbehör). :D
Av Sadde
Asereht skrev:Jag har ritat av diverse dynor av olika märken och anpassat så att de passat just min vagn så bra som möjligt.

Som stoppning har jag köpt tunn skumgummi på Åhléns eller Jysk. Tunnare skumgummi är lätt att sy i. Hål för axelband och grenband har jag sytt som stora knapphål.

Man kan kanta med kantband eller lägga till lite extra sömsmån och sy ut och in och sedan vända och sy en raksöm runt hela en liten bit in så får man en snygg kant.

Jag har bilder på dynor jag sytt i min blogg (länkadress i sidfoten, kategori barnvagnstillbehör). :D
Fantastiskt fina dynor Asereht! Förresten så var alla dina saker fantastiskt fina :) Mina sykunskaper är väldigt begränsade så jag är glad om det blir nåt alls. Jag ska testsy ett knapphål imorgon med två lager tyg och en bit skummgummi.
Användarens profilbild
Av Asereht
Kul att du gillade mina alster. :D

Om du tycker det är knepigt med knapphålssöm eller har en äldre maskin där man inte kan ställa in tillräckligt med bredd och längd så kan man helt enkelt sy tät sicksack i en smal rektangel och sprätta/klippa upp där i. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?