Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
Jag funderar på att köpa en overlock istället för en ny vanlig symaskin, min Husqvarna Classica kan ju trots allt både raksöm och väldigt gles sicksack (ska jag ha tät sicksack måste jag backa :fnissa:) Men vad finns det för bra overlockmaskiner för hyfsad peng? Jag är långt ifrån någon expert på att sy och vet inte om jag kommer tycka det är superdupermegakul resten av livet så jag vill inte bränna en förmögenhet på något som inte kommer användas...
Användarens profilbild
Av carro83
Jag köpte en husqvarna S15 som jag är nöjd med...den är inte så avancerad och tycker inte den är svår att byta tråd på! Den räcker till det jag använder den till...sen har jag en vanlig som komplement till vanliga sömmar (eller två vanliga...en med vanlig nål och en med tvillingnål)
Användarens profilbild
Av kamalot
Helt klart intressant, den ligger bra i pris och min Husqvarna classica är ju uppenbarligen i princip outslitlig :tumup:
Av MittNyaJag
Hakar på den här tråden litegrann..

Om man söker på overlock så hamnar man på olika sidor som säljer dem och flesta butiker säljer tre märken.

Husqvarna Viking, Pfaff och Singer.
Dessa tre märken har i sin tur varsin billig maskin. Husqvarnas och Pfaffs går på strax över 3000 och Singers på strax under.

Är någon av dessa maskiner något att ha och vilken är "bäst"?

Trådstart ur minnet på väg hemmifrån därav inga modellnummer... :)

Om man ska ha beg. maskin, vad ska man leta efter? Ju billigare desto bättre i mitt fall men den ska gärna hålla oxå... :) Tänker sy lite kläder, och använda för att "fålla råa kanter".

Har "alla" maskiner någon flatlocksöm eller måste man ha specialmaskiner för det oxå? Tänker bara så man eventuellt kan göra snygga fållar osv...
Användarens profilbild
Av kamalot
Dum fråga från totalt okunnig om overlockmaskiner: måste man ha såna där stora rullar tråd för att använda dem? :oops:
Användarens profilbild
Av carro83
kamalot skrev:Dum fråga från totalt okunnig om overlockmaskiner: måste man ha såna där stora rullar tråd för att använda dem? :oops:
Måste och måste...det beror nog lite på hur rullen ser ut och hur hållaren där den ska sitta ser ut! Jag testade på min men det gick inte jätte bra...den ena tråden blev lixom för slapp och då blev det inge bra alls så det är jy helt klart bäst med de stora tycker jag! Men för tillfället kör jag endast svart och vitt...bibbis är billig där och snabb leverans!
Användarens profilbild
Av kamalot
Kan en bra vanlig symaskin med stretchsöm vara ett alternativ tro?
Användarens profilbild
Av SCSI
kamalot skrev:Dum fråga från totalt okunnig om overlockmaskiner: måste man ha såna där stora rullar tråd för att använda dem? :oops:
Overlocktråd är tunnare än vanlig sytråd och löper bättre i maskinen. Kan tänka mig att det funkar med vanlig tråd, men man kommer få ett helvete med att få ordning på trådspänningen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?