Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FruFrid
Är det någon här som har tips på vad jag skulle kunna ge mig på som första projekt när jag nu vill börja använda min nya symaskin?

Det är en helt vanlig "basic" symaskin och mina kunskaper är otroligt begränsade. Jag har inte sytt på maskin sedan högstadiet och där fick jag 3:a i syslöjdsbetyg (mest för att jag kom i tid och inte bråkade med läraren till skillnad mot de andra).

Jag vill alltså inte ha något allt för svårt, utan snarare superlätt, att börja med. Däremot är jag inte feg och jag förväntar mig inte heller att det ska bli perfekt de första gångerna.

Konkreta tips eller tips på sidor med idéer mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av visslan
carro83 skrev:Muddbyxor?
Dregglisar?
Fast muddbyxor bör man väl sy på overlock? Tycker trikå är svårt att få bra i vanlig symaskin, även om man använder sicksack.

Enkla projekt kan vara väskor, tunikor och byxor utan fickor. Det beror lite på vad du vill göra, till dig själv eller barnen?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tycker som regel att vävda, lite lagomt tunna bomullstyget så där är lättare att sy i än ex trikå/velour eller sånna tunna, halkiga tyger så ett stycke tygkasse är mitt tips som första, första projekt!
Om vill du förenkla det ytterligare så köper du färdiga band till handtagen, men samtidigt så går det att göra lite mer avancerat genom att sy på fickor, fodra etc.! :tumup:
Användarens profilbild
Av Ida
Tass! Jag fick en nyrenoverad Husqvarna 2000 i julklapp :vågen: Har heller inte sytt sen högstadiet och tyckte slöjd var ganska blä :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
visslan skrev:
Dregglisar?
Fast muddbyxor bör man väl sy på overlock? Tycker trikå är svårt att få bra i vanlig symaskin, även om man använder sicksack.

Enkla projekt kan vara väskor, tunikor och byxor utan fickor. Det beror lite på vad du vill göra, till dig själv eller barnen?
Funkar bra att sy på vanlig maskin också, om man använder stretchsöm :tumup:
Användarens profilbild
Av visslan
kvarnvik skrev:
visslan skrev:
Dregglisar?

Jag tänkte att det kanske inte fanns på denna, enligt uppgift, enkla maskin. :mitvit:
Användarens profilbild
Av tweed
visslan skrev:
kvarnvik skrev:
visslan skrev:
Dregglisar?

Jag tänkte att det kanske inte fanns på denna, enligt uppgift, enkla maskin. :mitvit:
Jodå, det brukar finnas även på de enklare maskinerna. Så länge det inte är en sån där 1000-kronors från coop, kanske. På de riktigt gamla maskinerna kan det dock saknas.
Av FruFrid
Tack för alla tips tjejer!
Ska fundera på vad jag kan ha nytta av, tror jag är mer motiverad att slutföra då.
Kanske återkommer jag med en miljon frågor när jag kommer igång.

Har ni fler smarta nybörjartips så släng in dem här! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?