Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
Jag funderar på att göra en fleecepläd till soffan, men vill inte ha en enfärgad. Är det ens värt att tänka tanken på att göra ett fleecelapptäcke? Det lär ju bli tjockt även utan baksida, finns det något sätt att sy så det ser bra ut från båda hållen? :hmm: Min symaskin klarar egentligen bara raksöm, tät sicksack funkar bara om man backar :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Tja, det är ju inget jag skulle göra - tycker fleece har så kort livslängd att jag skulle inte lägga så mycket jobb på det. men det är ju jag ,-)

Annars borde det funka att lägga lapparna överlappandes och trestegssicksacka ihop bitarna.
Användarens profilbild
Av kamalot
Trestegssicksack? Det låter som något min maskin skulle klappa ihop och dö av blotta tanken på :fnissa: jo jag funderar på att köpa en ny
Användarens profilbild
Av teres
tja ett sätt är lägga fleecebitarna brevid varandra och sy ihop med först en gles zigzag kant i kant och sedan med en tätare zigzag, mer satinsöm så får du inga råa kanter.

Alternativet är ju att istället gå på andra hållet, sy ihop bitarna med extra bred sömsmån och fransa dem istället efteråt för att riktigt markera dem så att de verkligen syns! Funkar bra om det är ganska stora och hyfsat jämna bitar.
Av Enid
Jag har sytt flecetröjor med sömmarna utanpå och det blir jättesnyggt! Jag har klippt 5-7mm sömsmån och sytt ihop avidsida mot avigsida med vanlig raksöm utan att sicksacka. Pläden blir ju oliksidig men det blir snyggt på båda sidorna :tumup: (tycker jag).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?