Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Va tror ni - funkar det eller blir det inte tillräckligt hållbart och elastiskt - filtar det sig för mycket?

DET blir ju så hiiiimla mjuk när man använder ospunnet garn...
Användarens profilbild
Av Lojse
nu vet jag ju inte om eskimo anses vara ospunet.. men jag har flera blöjbygor i det och jag tycker att funkar toppen!
Av Enid
annbom tror jag det var som visade superfina ullbyxor i förgarn. Det är ju inte helt ospunnet men det är enkeltrådigt.

Risken är att det krymper väldigt mycket och blir hårt/stumt men ju tätare du stickar ju bättre borde det gå (tätt stickat betyder att det krymper mindre när det tovas).
Användarens profilbild
Av pulibus
Fryle skrev:Jag stickade för många år sedan av detta garnet: http://www.ruskovilla.fi/SE/Produkter/Handarbetsgarn
Enligt beskrivningen är det otvinnat, vet inte om det är samma som ospunnet.
Nej, det är skillnad på tvinnat och spunnet. Först spinner man garnet och sen tvinnar man det t ex kan man tvinna ihop två trådar spunnet garn så blir det 2-trådigt.
Användarens profilbild
Av ellla
Visst menar du förgarn? Eller tänker jag fel? :hmm: Det är liksom bara kardat och format i en lång remsa, men jättelätt att dra isär?

Det blir stabilt nog i stickat tillstånd. Jag brukar ha minst två trådar och ha lite överglapp när det går av :D
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:Visst menar du förgarn? Eller tänker jag fel? :hmm: Det är liksom bara kardat och format i en lång remsa, men jättelätt att dra isär?

Det blir stabilt nog i stickat tillstånd. Jag brukar ha minst två trådar och ha lite överglapp när det går av :D
Precis så är det garnet jag stickade med, fast jag stickade det inte dubbelt.
Användarens profilbild
Av Panakeia
ellla skrev:Visst menar du förgarn? Eller tänker jag fel? :hmm: Det är liksom bara kardat och format i en lång remsa, men jättelätt att dra isär?

ja, visst menar jag förgarn! :glad:

Ja, då kanske man vågar testa det.
Av joannaoj
Kör på förgarn. Jag använder ingen annan ull. Det funkar kanon till blöjbyxor, och jag tycker inte att det är något märkvärdigt med att få rätt storlek. Två trådar är ett måste för mig, annars drar jag det så tunt att det blir en massa hål i plagget.
Användarens profilbild
Av Majaå
Det funkar finfint, men två trådar är ett måste för mig. Blir supermjukt, fluffigt och filtar sig direkt vid första tvätten! Jag hade dock lite svårt att få till resåren tillräckligt elastiskt, den blev lite stor så jag fick sätta dit ett resårband i midjan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?