Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ceinwyn
det mönstret köpte jag i somras och har stickat 4 byxor till lilla A, 2 i storlek NB (urvuxna nu) och 2 i storlek S (används flitigt, underbara). Kan försöka fota om det finns intresse.

Mönstret kan jag iaf rekommendera :tumup:
Användarens profilbild
Av noranora
Ceinwyn skrev:det mönstret köpte jag i somras och har stickat 4 byxor till lilla A, 2 i storlek NB (urvuxna nu) och 2 i storlek S (används flitigt, underbara). Kan försöka fota om det finns intresse.

Åh, vad kul, fota gärna! Jag är väldigt nyfiken på det, men har liksom 0 behov av ullisar så det vore onödigt att köpa. (Men kanske någon gång i framtiden :) )
Användarens profilbild
Av ellla
Bara en liten fråga, är det tänkt att man ska sy ihop sidorna???
Så att man liksom stickar en rektangel med ribb i början, mitten och slutet och sen syr ihop sidorna och stickar benmuddar?
Användarens profilbild
Av pulibus
Ceinwyn skrev:det mönstret köpte jag i somras och har stickat 4 byxor till lilla A, 2 i storlek NB (urvuxna nu) och 2 i storlek S (används flitigt, underbara). Kan försöka fota om det finns intresse.

Vad har du använt för garn till dem?
Av Ceinwyn
Bild
Nej, man lägger upp med provisoriskt upplägg, sen stickar man grenen, sen plockar man upp maskorna där man började, så det blir en cirkel med benöppningar, och fortsätter med rundstickor. Sist plockar man upp maskor i benöppningarna och stickar benen.
Till NB (newborn)byxorna använde jag M&Ks eko-ull. Dom blev bra, men lite tjocka, och kanske inte så mjuka som jag skulle vilja ha haft dom. Till small-byxorna har jag använt PureLife från Rowan, som var på rea på garnkorgen i höstas, ett ekologiskt och växtfärgat garn som är helt underbart. Jag önskar att jag hade haft råd att köpa upp hela lagret :lol: Byxorna blev mjuka och sköna, och fungerar jättebra.

Smallbyxorna har hon på sig, Newbornbyxorna ligger bredvid.
Användarens profilbild
Av ellla
Ceinwyn skrev:Bild
Nej, man lägger upp med provisoriskt upplägg, sen stickar man grenen, sen plockar man upp maskorna där man började, så det blir en cirkel med benöppningar, och fortsätter med rundstickor. Sist plockar man upp maskor i benöppningarna och stickar benen.
Till NB (newborn)byxorna använde jag M&Ks eko-ull. Dom blev bra, men lite tjocka, och kanske inte så mjuka som jag skulle vilja ha haft dom. Till small-byxorna har jag använt PureLife från Rowan, som var på rea på garnkorgen i höstas, ett ekologiskt och växtfärgat garn som är helt underbart. Jag önskar att jag hade haft råd att köpa upp hela lagret :lol: Byxorna blev mjuka och sköna, och fungerar jättebra.

Smallbyxorna har hon på sig, Newbornbyxorna ligger bredvid.
Snyggt!!! :love:
Och tack, då förstår jag hur de är gjorda :D
Användarens profilbild
Av Majaå
Hur mycket av M&K-garnet gick det åt till newborn? Har lite hemma, men vet inte om det räcker. Stickade du på treor med M&K? Har inte riktigt orkat läsa hela mönstret, är det lättare än det ser ut? De var iaf väldigt fina på bilden!
Av Ceinwyn
Jag vägde just newborn-byxan, den vägde ganska precis 50g, så ett nystan borde räcka. Jag använde restbitar mest, så jag kan inte säja exakt hur mycket som gick åt. Och jag använde nog tjockare stickor än treor, måste varit fyror iaf, kanske 4.5.

Och de två newborn-byxorna jag stickade kommer att hamna under säljes så fort jag orkar fota och lägga ut annonsen :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?