Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Jag skulle vilja ha något snyggare och roligare att ha min matlåda i :D En tjej på jobbet har en matlådeväska som en kompis sytt, men den har tyg på insidan. Jag tänker att det vore mer praktiskt att ha vaxduk på både insidan och utsidan, så det bara är att torka av eller diska ur den?

Är det någon som har en bra idé (och som dessutom har lust att sy en till mig :roll: )?
Användarens profilbild
Av MuuM
Tass! Jag vill också ha en sån.
Användarens profilbild
Av mimpen
Tassar tråden! Jag har tänkt detsamma! Jag planerar nog att sy en mindre påse i så fall som bara rymmer matlådan. Och som jag kan stoppa ner i min vanliga väska!
Användarens profilbild
Av mian
Sia skrev:jag har en sån här: http://kickiskasse.blogspot.com/2010/08 ... ladan.html
Snygg! Men jag är en sådandär som inte diskar matlådan på jobbet utan tar hem den och kör den i diskmaskinen. I en tygkasse måste jag stoppa den i en påse iallafall, jag hoppades slippa det momentet med en avtorkningsbar påse. Men det kanske är en utopi :wink:
Av Sia
mian skrev:
Sia skrev:jag har en sån här: http://kickiskasse.blogspot.com/2010/08 ... ladan.html
Snygg! Men jag är en sådandär som inte diskar matlådan på jobbet utan tar hem den och kör den i diskmaskinen. I en tygkasse måste jag stoppa den i en påse iallafall, jag hoppades slippa det momentet med en avtorkningsbar påse. Men det kanske är en utopi :wink:
Den kanske går att fodra med vaxduk om man frågar? :wink:
Användarens profilbild
Av mimpen
mian skrev:
Nej. Det måste ju vara lösbart. Jag gör likadant. Nu ska jag banne mig sy en liten vaxdukspåse. Nu blev jag inspirerad. Ska bara fixa fram lite, öh, tid först?! :lol:
Av MammaTess
kan man inte, av vaxduk, sy en påse, fast dragkedjan sitter på kortsidan istället och så kan man stoppa i sin matlåda där ( förstår ni min tanke, som ett brevinkast liksom :D )
Hödjen på påsen blir lite högre än matlådan höjd..
Användarens profilbild
Av teres
Jag använder en pulpåse, blir den snaskig åker den i tvättmaskinen.
Användarens profilbild
Av mimpen
Se vad jag fick ihop igår kväll!

Bild
Vår kamera är knäpp, så blixten funkade inte, men det är ceriserosa och vitt yttertyget. Jag är rätt nöjd trots att någon liten fadäs gjorde att väskan blev lite lägre än jag hade tänkt mig. Har man våra normalstora matlådor, som är lite större än normalt, så funkar den att stänga i alla fall. Har man en superstor matlåda får man nog ha knapparna öppna.

Det är svårt att sy i vaxduk, inte ens min glidpressarfot hjälpte fullt ut. Det hackar och blir lätt pyttestygn tycker jag.
Användarens profilbild
Av Lojse
jag har sytt näsduksfodral i vaxduk.. smidigt att förvara använda näsdukar i om det inte är nära till en soptunna!
Användarens profilbild
Av äpple
Jättefin Mimpen!

Jag har sett en hel del tutorials på matlådeväskor på amerikanska sybloggar med och utan vaxduk (där är det väl många barn som tar med sig lunchlåda till skolan). Ska se om jag hittar tillbaka till några så kan jag lägga in några länkar här. Jag skulle också behöva sy en matlådeväska, som dessutom helst ska passa bra i cykelkorgen.
Användarens profilbild
Av mimpen
äpple skrev:Jättefin Mimpen!

Jag har sett en hel del tutorials på matlådeväskor på amerikanska sybloggar med och utan vaxduk (där är det väl många barn som tar med sig lunchlåda till skolan). Ska se om jag hittar tillbaka till några så kan jag lägga in några länkar här. Jag skulle också behöva sy en matlådeväska, som dessutom helst ska passa bra i cykelkorgen.
Sydde en till igår kväll, det gick plättlätt och den blev jätterolig eftersom jag tog spillbitar, så den är rosa och röd utåt och grön inåt och i handtaget. Skitkul! Den torde passa perfekt i en cykelkorg också!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?