Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av little_me
Ska man ha nå "stämplar" eller nåt.. eller hur gör man då.. vill gärna ha lite gammeldagsstil..
Senast redigerad av little_me den tis nov 30, 2010 21:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Dels finns det ju sånt där papper man kan lägga i skrivaren, skriva ut bild/text och sedan stryka på kläderna. Enkelt, men nackdelen är väl att det inte håller jättebra om kläderna ska tvättas mycket. Finns att köpa t ex på Panduro.

Man kan screentrycka för hand. Då behöver man en spännram med tunt tyg som man lägger på plagget.. Man har en schablon man lägger i ramen och färg och sedan drar man ut färgen i schablonen... tror jag, nu blir jag osäker - jag har bara screentryckt en gång och det var många år sedan. Men resultatet blev snyggt och jag har för mig att det inte var så svårt.
Användarens profilbild
Av little_me
Jag ska trycka en "väggtavla" så då spelar det ingen roll..
fast kom på att det inte är på textil alls..
:Hahaa:
Jag tänkte ta typ gjutväv och måla med vit färg och sen trycka en fin text på den..
Då skulle jag nog försöka screentrycka. Googla lite på det, jag har som sagt för mig att det inte var så svårt, men jag hade iofs tillgång till "riktiga grejer" (detta var när jag gick i skolan), jag vet t ex inte vad man ska ha för färg.

Stämplar kan nog också funka - det måste ju funka med typ scrapbooking-stämplar, bara man använder någon typ av textiltryckfärg istället för sån som är avsedd för papper.
Användarens profilbild
Av little_me
Hmm.. hittade typ scrapbooking stämplar hela alfabetet + lite tecken på panduro för 179kr.. helt ok! :tumup: Tror det får bli det.. men frågan är vad jag ska ha för färg.. :hmm: det blir ju tyg (säckväv) men målat med tyo väggfärg/snickerifärg...
little_me skrev:Hmm.. hittade typ scrapbooking stämplar hela alfabetet + lite tecken på panduro för 179kr.. helt ok! :tumup: Tror det får bli det.. men frågan är vad jag ska ha för färg.. :hmm: det blir ju tyg (säckväv) men målat med tyo väggfärg/snickerifärg...
Jag skulle kunna tänka mig att vanlig hobbyfärg funka i så fall. Kan du måla en provbit och testa lite?
Användarens profilbild
Av little_me
Auroratiger skrev:
little_me skrev:Hmm.. hittade typ scrapbooking stämplar hela alfabetet + lite tecken på panduro för 179kr.. helt ok! :tumup: Tror det får bli det.. men frågan är vad jag ska ha för färg.. :hmm: det blir ju tyg (säckväv) men målat med tyo väggfärg/snickerifärg...
Jag skulle kunna tänka mig att vanlig hobbyfärg funka i så fall. Kan du måla en provbit och testa lite?
Det får bli så.. men först måste jag hitta billig säckväv! :D
Användarens profilbild
Av SCSI
Täckande textilfärg tror jag på om ytan är textilfiber av nåt slag - finns t.ex på Panduro och i färghandeln, och i många hobbybutiker.

På målad yta är det nog hobbyfärg eller liknande som gäller.

Apropå screentryck (vilket är en klar favoritmetod här hemma!) kan jag rekommendera Screentec. De har allt man kan tänka sig behöva, och en massa man inte visste att man behövde. :love:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?