Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Förra hösten hittade jag superfina sittunderlägg i den här bloggen: http://knittingplace.blogspot.com/2006/ ... shion.html och jag ville göra ett jag med. :D

Jag köpte garn och satte igång.
Men när jag hade gjort moment ett och två, alltså fingervirkat och tovat så blev de långa korvarna liggande. Tråkigt att sy ihop och avsluta projektet. :wink:

Men i år har jag bestämt mig för att bara ge bort hemmagjorda julklappar och tyckte att det skulle bli en jättebra julklapp till min mamma.
Klar! :lol:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Men oj vad sugen jag blev på att fingersticka! För det där måste väl vara stickning, inte virkning? Det är väl några här på SB som har såna där plattor och stickar på, och det är samma princip. Jag måste söka lite. Och fråga i Sticksnacktråden. 8)
Användarens profilbild
Av brisea
Ha, vilket sammanträffande! Jag håller pecis på att fingervirka/sticka/påta eller vad man nu kallar det, en stolsdyna av "tyggarn" dvs remsor av trasiga t-shirts och pyjamasar. Vad fint det blev med tovat, bra idé. :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
MuuM skrev:Men oj vad sugen jag blev på att fingersticka! För det där måste väl vara stickning, inte virkning? Det är väl några här på SB som har såna där plattor och stickar på, och det är samma princip. Jag måste söka lite. Och fråga i Sticksnacktråden. 8)
Jo det är nog samma sak och samma princip som quick-knit tror jag att det heter.. :D
Vi gjorde långa skärp bl a när jag var liten och då kallade vi det för fingervirkning. :D
Användarens profilbild
Av puppan
brisea skrev:Ha, vilket sammanträffande! Jag håller pecis på att fingervirka/sticka/påta eller vad man nu kallar det, en stolsdyna av "tyggarn" dvs remsor av trasiga t-shirts och pyjamasar. Vad fint det blev med tovat, bra idé. :tumup:
Stolsdyna blir nog superbra, jag ser gärna bild när du är klar. :D
Grytunderlägg tänkte jag också på när jag höll på. :D
Användarens profilbild
Av MuuM
brisea skrev:Ha, vilket sammanträffande! Jag håller pecis på att fingervirka/sticka/påta eller vad man nu kallar det, en stolsdyna av "tyggarn" dvs remsor av trasiga t-shirts och pyjamasar. Vad fint det blev med tovat, bra idé. :tumup:
Syr du ihop dem sen?
Användarens profilbild
Av brisea
MuuM skrev:
Syr du ihop dem sen?
Jag tänkte sy ihop den långa korven i en spiral. Har inte kommit så långt än.
Användarens profilbild
Av MuuM
brisea skrev:
MuuM skrev:
Syr du ihop dem sen?
Jag tänkte sy ihop den långa korven i en spiral. Har inte kommit så långt än.
Bra idé! Jag funderar på att köpa nya kökshanddukar på Myrorna och då kan jag ju göra så av de gamla.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?