Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
Är lite sugen på att göra en egen käpphäst till någon av pojkarna/båda två i julklapp. Finns det någon här som gjort nåt sånt? Kan ta typ rundstav istället för kvastskaft? Vet inte hur jag ska få tag i kvast liksom?

Jag började googla runt och hittade beskrivning till en drake på käpp, det skulle nog bli popuärt tror jag :D
Bild
Bild
från :http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobb ... php?id=941

den här var väldigt söt (och ser enkel ut att göra också)
Bild
från: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/ ... phast.html
Av Signatur
Det ingick i de aktiviteter man skulle göra på lekis när jag var liten. Det är inte alls svårt.

Rundstav går alldeles utmärkt. Annars kan man köpa kvastskaft i nästan vilken affär som helst som säljer städutrustning (typ ICA eller Coop). Men då måste man såga.
Av belinda
Signatur skrev:Det ingick i de aktiviteter man skulle göra på lekis när jag var liten. Det är inte alls svårt.

Rundstav går alldeles utmärkt. Annars kan man köpa kvastskaft i nästan vilken affär som helst som säljer städutrustning (typ ICA eller Coop). Men då måste man såga.
ah så klart man kan köpa där :vågen: det kanske är bäst för de är väl lite tjockare än rundstavar är :hmm:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
belinda skrev:
Signatur skrev:Det ingick i de aktiviteter man skulle göra på lekis när jag var liten. Det är inte alls svårt.

ah så klart man kan köpa där :vågen: det kanske är bäst för de är väl lite tjockare än rundstavar är :hmm:
Men kvastar brukar väl ha rundstav som skaft? Rundstav finns iaf i olika tjocklekar på byggvaruhus, så du kan ju välja själv hur grov du vill ha.
Av Signatur
Håller med Knyttet & K

Rundstav kan man få i olika tjocklekar. Men för mig är det lättare att skaffa ett kvastskaft än att åka till en trävaruaffär...
Användarens profilbild
Av Humle
Kvastskaft, rundstav, gammal bandy eller innebandyklubba tag det du har eller kan få tag på. Det går bra med vilket som helst.
Av belinda
Signatur skrev:Håller med Knyttet & K

Rundstav kan man få i olika tjocklekar. Men för mig är det lättare att skaffa ett kvastskaft än att åka till en trävaruaffär...
Ja jag tänkte också mej kvastskaft som runt, och ja, det är lättare för mej också att ta mej till ica än till byggvaruhus även om det också funkar :D
Användarens profilbild
Av jullan
Kommer med ett crazy förslag: Ta en tjock pinne som skaft. Kan ev. fixas lite jämnare med en sekatör, täljkniv och/eller sandpapper. Alldeles gratis. :tumup:

Huvudet kan man först fästa med en nubb eller likn och sen surra fast med någon tråd/garn. OM man inte har en jättejämn pinne/stav så måste man inte fästa det innen utan det går bra att bara surra fast det.
Av Enid
Jag vill inte ge barnen långa träpinnar som de kommer dunka varandra i huvudet med så på deras käpphäst jag har satt ett vattenledningsisoleringsrör istället för rundstav :tumup: . Isoleringsröret har jag klätt i velour och mönster på hästhuvudet hittade jag i en gammal Burda kidz-tidning.

Jag sydde ihop huvudena igår och ska fota idag. På måndag ska jag köpa stoppvadd och efter det kan jag sy på "käppen".

Jag har skrivit lite mer i "Sömnadstråden - en sysnacktråd".
Användarens profilbild
Av Sedum
De här gjorde jag för ett par år sedan. Mönster från Kalikå-boken.

Angående kvastskaft så räcker det perfekt till två hästar om man sågar mitt itu. :-)
Det syns inte på bilderna, men det finns en liten vadderad klump på andra sidan också.
Jag häftade fast tyget och klädde sedan med band som syddes fast över häftklamrarna.

Bild

Bild
Av Enid
Nu har jag fotat mina "hästar", de är inte färdiga än men har fått lite form av vadden i alla fall :tumup: .
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?