AnKa skrev:Sysnackstråd vad roligt, jag har länge gått och önskat att jag passade in i stick- eller virktrådarna så en sytråd tycker jag är jättekul.
Nu syr jag tråkgardiner. Tyget är underbart men tyvärr är det ju urtåkigt med allt fållande. Jag behöver peppas för att komma till skott.
Ååh, du har mina fulla sympatier! Är det till många fönster? Jag tycker fållandet blir lättare och roligare om jag pressat ordentligt innan, då knorvar och drar sig tyget inte lika lätt (fast själva strykandet är ju inte så kul heller

). Kan du varva med något annat? Sy en fåll, sy på något annat, sy en fåll till osv? Kanske rita en mönsterdel till något du väldigt gärna vill sy mellan varje fåll (så slipper du trådbyten)? *Pepp pepp!*
Idag har jag sytt mjukisbyxor och A hjälpte till, vi hade jättemysigt och han fick välja tyg och hjälpa till att sy på lapparna bla. Det gick fort eftersom mönstret var färdigt och utklippt

. Här näst är det långkalsonger till M som behövs. Men kanske måste jag klämma in ett gammalt önskeprojekt först?

Not so much anymore..