Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Jag har fått några söta overaller till F från kompisar, men tyvärr har vädret varit sådant att de bara legat och tagit plats i väntan på kallare tider. Nu har det äntligen blivit lite svalare, men då har såklart tösen vuxit så pass att overallerna numera är i minsta laget :cry: . Tips på hur jag kan förlänga dem mottages tacksamt!

Först ut är en supersnygg brun och vitrandig sak med huva (huvan är jag inte så himla förtjust i):
Bild

Hur som helst. En tanke jag har är att dela den i midjan och sätta en förlängning i kontrasterande tyg (rosa som kantbanden? gult? brunt? annat?) samt att förlänga benen med samma tyg. Annars är valet att låta makens bror med familj ärva allt utan att ha använt det mer än ca 2 ggr :cry: . Jag vill använda dem!
Senast redigerad av Stark den sön okt 24, 2010 02:20, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Stark
Här är de tyger som jag har att välja mellan. Översta raden är ribbade och de två undre tygerna är släta (singel jersey :hmm: )
Bild
Användarens profilbild
Av rithelo
Jag hade valt det gula eller bruna tyget och gjort en mudd nertill, en rätt så lång variant. Och om det behövs förlängas i livet så hade jag nog valt att ta av rätt så högt upp under armarna istället för i midjan - men det är ju en smaksak.
Användarens profilbild
Av ZaZi
sy på långa muddar, det kan nog bli jättefint. Jag skulle valt rosa. Det verkar ju som det är framförallt benlängden som behöver fixas?
Användarens profilbild
Av Ashe
ZaZi skrev:sy på långa muddar, det kan nog bli jättefint. Jag skulle valt rosa. Det verkar ju som det är framförallt benlängden som behöver fixas?
:iagree:
Användarens profilbild
Av Stark
rithelo skrev:Jag hade valt det gula eller bruna tyget och gjort en mudd nertill, en rätt så lång variant.
Det var det jag tänkte göra. Lååång så att hon inte växer ur den på en gång...
rithelo skrev:Och om det behövs förlängas i livet så hade jag nog valt att ta av rätt så högt upp under armarna istället för i midjan - men det är ju en smaksak.
Ja, det syns inte så bra, men det är tre knappar i halsringningen, så några cm under ärmarna kan det bli som högst, men att sätta den högre upp än midjan är :tumup: .

Men blir det snyggt? Den är ju supersnygg som den är. Förstör jag den om jag gör om den?
Användarens profilbild
Av Stark
ZaZi skrev:sy på långa muddar, det kan nog bli jättefint. Jag skulle valt rosa. Det verkar ju som det är framförallt benlängden som behöver fixas?
Nja, benen och ärmarna är korta och kroppen börjar bli kort (med full nattblöja sitter den tajt). Det är storlek 3-6 mån och F är ju 8 mån nu.
Användarens profilbild
Av aha
Rosa eller brunt tycker jag. Brunt om du vill att overallen ska fortsätta vara ganska diskret med en härligt färgglad kant, rosa om du vill att hela overallen ska bli lite "fränare". Eller brunt i bröstpartiet och rosa i bensluten.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Mudd i benen hade jag no kört på. Eller klippt av och gjort den helt tvådelad, satt mudd så att det blev ett par mudbyxor + en tröja med mudd i nederkant :tumup:
Rosa mudd hade jag valt också för jag gillar när det är mycket färg :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
HannaGerda skrev:Mudd i benen hade jag no kört på. Eller klippt av och gjort den helt tvådelad, satt mudd så att det blev ett par mudbyxor + en tröja med mudd i nederkant :tumup:
Det där med tvådelat tycket jag lät som en bra idé, och så muddar i ärm- och benslut! :D
Användarens profilbild
Av rithelo
Cilia skrev: Men blir det snyggt? Den är ju supersnygg som den är. Förstör jag den om jag gör om den?
Supersnygg men oanvändbar nu.
Supersnygg, nyskapande och användbar sen :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
rithelo skrev:
Cilia skrev: Men blir det snyggt? Den är ju supersnygg som den är. Förstör jag den om jag gör om den?
:wink: :tumup:
Användarens profilbild
Av aha
Cilia skrev:
rithelo skrev:
Och så vill vi se resultatet sen :wink: :tumup:
Användarens profilbild
Av rithelo
aha skrev:
Cilia skrev:
rithelo skrev:
Och så vill vi se resultatet sen :wink: :tumup:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Stark
HannaGerda skrev:Mudd i benen hade jag no kört på. Eller klippt av och gjort den helt tvådelad, satt mudd så att det blev ett par mudbyxor + en tröja med mudd i nederkant :tumup:
Detm blir nog en tvådelad sak av overallen. Nu är den tvättad, så förhoppningsvis orkar jag ta tag i den ikväll när barnen sover. Fördelen med en tvådelad är att jag då kan sy ihop benen och slippa alla dessa knappar för att kunna byta blöja utan att ta av allt osv.

Bilder kommer när den är klar. Och det lär nog bli rosa mudd. Jag gillar brunt och rosa :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?