Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Var hittar jag vete till en vetevärmare? Eller är det vete :hmm:

Läste att det går precis lika bra med körsbärskärnor fast så många kärnor har vi inte trots att vi sparat :wink:

Finns det något annat billigt som man kan ha istället? Och var får man tag i det?

Någon som sytt vetevärmare i något roligt/smart format som vill dela med sig med en bild så blir jag glad :D De behöver ju inte vara så stora utan att de ryms i en ficka och att ha i frysen till olyckor och så... man kan ju ha dem som ärtpåsar också :hmm:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Jag köpte helt vete på Ica - ekologiskt från Järna. Finns säkerligen billigare men jag skulle bara fylla småpåsar så jag tyckte att jag kunde lyxa till det med ekologisk
Användarens profilbild
Av SCSI
Syrran massproducerade vetevärmare ett år och köpte en hel säck från nån lokal kvarn... Vi hade fasligt roligt åt hennes säck med helvete som stod i ett hörn av köket. :)

Jag har kört med ris och linser i mina värmeråttor.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
LumLumLum skrev:Ska man sy många finns det helt vete att köpa på Granngården. I typ 30kg säck. :lol:
Den kostar nästan lika mycket som ett paket vete i matbutiken eller under hundra kronor i alla fall.
Jag köpte en sån och sydde en massa vetevärmare till alla i julklapp. Resten använder jag som kattgräs. Bara ta en näve i en kruka med lite jord :tumup:
Av petwol
Emma_oh skrev:
LumLumLum skrev:Ska man sy många finns det helt vete att köpa på Granngården. I typ 30kg säck. :lol:
Den kostar nästan lika mycket som ett paket vete i matbutiken eller under hundra kronor i alla fall.
Jag köpte en sån och sydde en massa vetevärmare till alla i julklapp. Resten använder jag som kattgräs. Bara ta en näve i en kruka med lite jord :tumup:
Smart :tumup: Ska kolla med grannen (bonde med mjölkkor) de kanske har :hmm:

Tack för alla tips :tumup:

Någon som har någon bild att dela med sig av som inspiration? :D
Av Sofie
Ris har jag också använt :tumup:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Trulsamin skrev:Har ni använt bara helt vanligt matris? Hur håller de olika sorterna värme??
Jag upplever att veten håller värmen bättre men det kanske bara är inbillning?
Sen tycker jag att vetet luktar godare
Användarens profilbild
Av ellla
Det borde väl gå med korn eller havre med?

Jag har köpt på Ica, men insett att det billigaste hade ju varit granngården :)

Körsbär har jag med! Den är mysig att pilla med...
Användarens profilbild
Av Kesti
Korn eller vete tycker jag fungerar bra. Jag har även provat med hel havre men då tycker jag värmen försvinner fortare, förmodligen eftersom kornen är så långa och smala så det är mindre fukt i som binder värmen. Risfyllda värmare tycker jag också är sämre på att hålla värmen.

Kom ihåg att ha ett vattenglas med när de värms upp efter några gångers användning, annars torkar de ut och håller värmen sämre.

Det är verkligen mysigt med varma vetekuddar såhär på hösten :heart: .
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Kesti skrev: Kom ihåg att ha ett vattenglas med när de värms upp efter några gångers användning, annars torkar de ut och håller värmen sämre.
Jag brukar stänka några droppar vatten på dem
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?