Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av little_me
Vet att set finns sidor där man kan skicka in ett kort och få mönster, garn etc men det är ju så dyrt.. Nån som gjort själv? Bilder?
Tänkte att värst är färger o färgkoder till mönstret..
Av Sia
Jag tänker att färgerna ger sig när man går in i garnbutiken,
mönstret är klurigare.
Om du inte orkar med min hemmapul-lösning så tycker jag du ska kolla lite på pärlplatte-sidor också,
det är ju samma princip.
Användarens profilbild
Av little_me
Sia skrev:Jag tänker att färgerna ger sig när man går in i garnbutiken,
mönstret är klurigare.
Om du inte orkar med min hemmapul-lösning så tycker jag du ska kolla lite på pärlplatte-sidor också,
det är ju samma princip.
Inget fel på hemmapullösningen.. tänkte att det skulle bli svårt med färger bara..
Ska kolla på programmet nedan som bubbi länkat till, innan jag bestämmer mig! =)
Användarens profilbild
Av little_me
Gick inte att ladda ner programmet..
Bubbi, du får gärna photoshoppa en bild åt mig, ska bara välja ut en så skickar jag över den sen! :heart:

Kickis tror du tanten på garnaffären kan ge mig rätt färger..? och hur ska jag vet var vilken färg ska vara.. *ovan att brodera ju*
Av Sia
little_me skrev:Gick inte att ladda ner programmet..
Bubbi, du får gärna photoshoppa en bild åt mig, ska bara välja ut en så skickar jag över den sen! :heart:

Kickis tror du tanten på garnaffären kan ge mig rätt färger..? och hur ska jag vet var vilken färg ska vara.. *ovan att brodera ju*
Det tror jag nog, hon brukar vara väldigt hjälpsam och trevlig mot kunder som har varit in där några gånger, däremot hon som har tygaffären i Hda är nog färgblind :?
Knepet är att pixla ner bilden i datorn så att det blir "rutig" innan man kalkylerar över den på rutigt papper (det kanske jag glömde berätta).
Det bästa är om du kan få tag på papper som är smårutigare än kollegie-block, Jag tror att att det är sånt som man gör husritningar på, har dom på bokhandeln tro?
Eller såhär kan ditt barn se ut om du laddar ner photopearls prova-på-version:
Bild
Nu var det en sjukt ljus bild jag hittade på honom, när han springer i solen, så färgerna blev ju helfel, men jag orkar inte justera det nu, var ju bara ett test.
Av Sia
Knepet är iaf. att i vilket sketet bildbehandlingsprogram som helst kunna pixla ner bilden så att den består av så få pixlar som möjligt och samtidigt kunna se vad bilden föreställer.
Denna gjorde jag för nåt år sen till min syster med hemmapul-metoden.
Bild
Användarens profilbild
Av pusselbitar
När jag skulle brodera ett porträtt (för ganska många år sedan) gjorde jag så att jag laddade ner ett betalprogram som man fick prova i fyra dagar innan det slutade fungera. Då fick jag ett mönster att skriva ut, med rutmönster och symboler för att lätt hålla reda på färgerna. Och översättning av fägerna till DMC-koder. Jag provade programmet Pattern Maker

Om man gör eget mönster med Photoshop så kanske det kan hjälpa att jämföra färgerna med en DMC-färgkarta
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag har (nånstans i gömmorna) ett spec.program som man gör broderimönster av bilder. Har skrivit ut en del och då väljer man vilken storlek och hur många färger man vill använda (sen står det vilka nr på dmc garn man ska ha :D ) . Har själv fått en tavla som en bekant (man i 70-års ålder) har gjort till mig i present :love: det är pytte pytte små stygn.
Användarens profilbild
Av little_me
Nu har jag letat och hittat 2 program för mac som jag installerat gratis demoversion av, men ingen av dem verkar fungar för mig.. :roll: Avskyr att krångla med datorer.. :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?