Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har svårt att sätta mig in i var du kört fast, men tackar för tipset om sybeskrivningen och lägger till den i min länksamling. :D

Hur långt har du kommit? Så vitt jag kan förstå från beskrivningen syr man först ihop överdelarna, och syr ihop fodret med motsvarande ytterbitar. Sen syr man på bakkappan på sulan, för att avsluta med att sy på framdelen - detta för att överlappningen ska bli åt rätt håll när man vänder tossan från avigan.
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag skulle helt enkelt lägga räta mot räta och sy ... ev skulle jag sy ytter- och innerbitarna för sig, för att alla sömmar ska komma mellan inner- och ytterlager liksom (och sen sy ihop delarna uppe i skaftet för hand), men det beror lite på hur materialet och sömmarna ser ut.

Alltså skulle jag bara passa in mitt bak på bakstycket mot mitt bak på sulan, rätsida mot rätsida, och sy. Sen samma sak med framdelen. Passa in mitt fram och sy bara, tjoff tjoff! 8) Sen när du vänder tossan ligger bakstycket med lite överlappning om framstycket, precis som det ska enl bilden.

Eftersom du skriver tyg går det ju dessutom utmärkt att nåla - vilket är svårare om man syr i skinn... så tryck dit så många nålar som behövs för att bitarna ska ligga bra (börja med en nål mitt bak/fram och gå ut mot sidorna), sy långsamt och försiktigt och ta ut nålarna innan de kommer fram till symaskinsnålen. Sparar mååååånga nålar.

Jag tror minsann jag ska leta upp mina skinnålar och göra av med de spillbitar fårskinn jag har liggande! :app:
Användarens profilbild
Av SCSI
Tja, andras problem är om inte annat alltid lättare att lösa. :)
Jag har hittat lädernålen till symaskinen men inte uppbådat mer energi än så på den fronten... har en massa saker jag VILL sy just nu, väntar bara på ork och lust, den försvann ner i nån mörk höstgrotta häromdan. Men lovar att visa om det blir nåt! Just nu vill jag mest bara gå i ide.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?