- lör sep 11, 2010 23:53
Jag behöver lite hjälp...
Ägarna till företaget där jag arbetar har kommit ut med att om vi anställda skänker pengar till de nödställda i Pakistan via bössor som de placerar ut kommer företaget att skänka lika mycket till till Pakistan.
Jag tycker detta är ett bra alternativ (även om jag skall försöka grotta vidare i vilken organisation som får dem, man gjorde tydligen samma vid Haitikatastrofen och då blev det totalt lite över en miljon kr som skickades iväg
) och tänkte dessutom hjälpa insamlingen på traven
Det är babyboom på jobbet, och Znokdesign har ett tyg med ett tryck som föreställer just det vi designar och bygger på mitt jobb (fast en betydligt gulligare variant
). Jag har nu köpt in ett antal meter tyg och tänkte sy upp mössor i detta och sälja på jobbet. Min tanke är att jag har betalat tyget samt min egen tid så varenda krona som folk betalar för mössorna kommer att läggas i insamlingsbössorna.
Nu är frågan bara: vad kan man ta betalt för en mössa? Jag tänke sy i storlekarna 0-6 mån, 6 mån -2 år, 3 år och uppåt.
Skall man ha samma pris på alla? Vad är lagom pris?
Jag tänker kanske 100, 125 resp 150 kr? Men det är kanske för mycket? Det är ju bara vanliga enkla mössor. Om jag får tid över kanske jag gör någon fleecefodrad eller vindtät, men det vete tusan om jag kommer att orka
På vissa bloggar tar man 60 kr för en mössa. Då går det knappt ihop med tanke på tygkostnaden samt att det går åt rätt mycket tyg till en mössa...
Uppdatering:
Nu är insamlingen över och jag har sålt alla mössorna!
Jag trodde inte att det skulle bli så poppis som det blev - beställningarna fullkomligt haglade
11 meter tyg (jag fick köpa mer två gånger
) blev till 79 mössor som jag sålde á 120 kr st. Det och 30 kr i dricks gav ett bidrag till insamlingen på inte mindre än 9510 kr! Med hjälp av företagets OCH ägarnas dubblering ger detta över 38000 kr till barnen Pakistan
Tack Panakeia för mönsterinspiration
Det kommer nu att dröja innan jag ger mig på att sy en enda mössa igen
Ägarna till företaget där jag arbetar har kommit ut med att om vi anställda skänker pengar till de nödställda i Pakistan via bössor som de placerar ut kommer företaget att skänka lika mycket till till Pakistan.
Jag tycker detta är ett bra alternativ (även om jag skall försöka grotta vidare i vilken organisation som får dem, man gjorde tydligen samma vid Haitikatastrofen och då blev det totalt lite över en miljon kr som skickades iväg

Det är babyboom på jobbet, och Znokdesign har ett tyg med ett tryck som föreställer just det vi designar och bygger på mitt jobb (fast en betydligt gulligare variant

Nu är frågan bara: vad kan man ta betalt för en mössa? Jag tänke sy i storlekarna 0-6 mån, 6 mån -2 år, 3 år och uppåt.
Skall man ha samma pris på alla? Vad är lagom pris?
Jag tänker kanske 100, 125 resp 150 kr? Men det är kanske för mycket? Det är ju bara vanliga enkla mössor. Om jag får tid över kanske jag gör någon fleecefodrad eller vindtät, men det vete tusan om jag kommer att orka

På vissa bloggar tar man 60 kr för en mössa. Då går det knappt ihop med tanke på tygkostnaden samt att det går åt rätt mycket tyg till en mössa...

Uppdatering:
Nu är insamlingen över och jag har sålt alla mössorna!
Jag trodde inte att det skulle bli så poppis som det blev - beställningarna fullkomligt haglade

11 meter tyg (jag fick köpa mer två gånger

Tack Panakeia för mönsterinspiration

Det kommer nu att dröja innan jag ger mig på att sy en enda mössa igen

Senast redigerad av Vinterhumlan den tis okt 19, 2010 19:50, redigerad totalt 1 gånger.