Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaTess
Min kollega gav mig världen tips idag när hon berättade att på jobbets vind stod en overlock-maskin som ingen använde! och mycket riktigt, där stod en och jag fick lov att ta den!!

Men problemet är, jag har aldrig använt en overlock och det finns ingen manual till den! Så nu hoppas jag på er hjälp; någon som har manual till följande maskin:

Huskylock 560 ED T

:D :D
Jag har en Huskylock 560 D här hemma, skulle kunna scanna manualen (kombinerad svensk/finsk) och maila lite senare under veckan om du PM:ar din mailadress.

560ED har ett par elektroniska funktioner som inte min 560 D har, men i övrigt ska det vara motsvarande maskin vad jag kan se, 560ED nämns i varje fall med i samma manual.
Min overlock har hängt med i många år - min mamma köpte den när jag var typ 8 år, så den närmar sig snart 25 år och den har fått jobba mycket genom åren och funkar fortfarande kanon.

Den är jätteenkel att trä, justera och hantera jäckan.mfört med en del andra overlocker som jag testat. Så jag får väl gratulera till ett kap om den funkar som den ska.
Vad gäller trädning så är den väldigt logisk, följ bara färgmarkeringarna. Trä trådarna i ordning 3-4-2-1, räknat frän vänster till höger är enklast tycker jag , men spelar ingen jättestor roll i vilken ordning man trär jämfört med en del andra overlocker. Öppnar du luckan nertill till höger bör det finnas en bild på hur undertrådarna träs där bakom luckan
Ratten på ovansidan är standardinställning 5. De fyra skjutreglagen till höger om nålarna är normalt vanligtvis inom det markerade området vid 4-5-6 (justerar trådspänning).
Under luckan nertill fram till vänster/framför nålarna är "normalinställningen" markerad med fyllda fyrkanter (1,0 - 3-5, räknar vänster till höger). Lilla strömbrytaren till höger om trådspänningen reglerar hastighet mellan full & halv.
Glöm inte att dra upp/ut "sprötet" som håller trådarna innan du testar att sy annars trasslar det sig, trä trådarna igenom där på rätt plats bakifrån och fram, bara rakt igenom innan de går ner under de små metallblecken och sen ner för fortsatt trädning.

Lite standardinställningar om du vill testa tills jag hinner maila den scannade manualen
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?