Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Det började redan i våras när en kollega pratade om att hon ville gjuta i betong. Jag hade sedan några dagar tillbaka tittat på betonggjutningssidor på nätet. Blad, skålar och sedan hittade jag jättefina formar i latex som man kunde gjuta i. Men, oj vad dyra de var. Så vi gick ihop och köpte sex formar som vi har "gemensam vårdnad" om.

Mjölkkartonger, muffinsformar och big-pack-lådor går också fint att gjuta av
Bild

Lite plastformar som är tänkta för gips/tvål/choklad
Bild

Våra latexformar. De är så himla fina. På blåmesen ser man strukturen på fjädrarna och på ekorren ser man tydligt hårstråna i pälsen...
Bild

Och så sonens stolthet, även dessa tänkta för gips, geckoödlan och sköldpaddan...
Bild
Användarens profilbild
Av Helma
Åh så fint! Det är nästa projekt, har inte haft tid i sommar. Jag ska gjuta stepping stones till trädgården.
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad fint! :love:
Jag är också sugen på att gjuta i betong, är det svårt?
Går det att göra inne i lägenhet?

Jag skulle vilja göra hjärtan i olika storlekar och skriva något på dem. :tumup:
Användarens profilbild
Av Kaja
puppan skrev:Åh vad fint! :love:
Jag är också sugen på att gjuta i betong, är det svårt?
Går det att göra inne i lägenhet?

Jag skulle vilja göra hjärtan i olika storlekar och skriva något på dem. :tumup:
Det är som att vispa sockerkaks-smet, fast i storformat. Jag har gjort det utomhus, men jag gjorde ju rätt så mycket. Täck över ordentlig innan bara (jag sparar alla gamla vaxdukar och har som pysseldukar).

Jag tror att Panduro har i typ 1-kilosförpackningar om man nu inte gör av med en säck. Dyrare såklart, men kanske mer praktiskt.
Användarens profilbild
Av Elsa
Tass! Jag har också blivit fast i gjutandet i sommar. Kul och beroendeframkallande. Ska fota mina alster sen.
Användarens profilbild
Av mymlan
Emma_oh skrev:åh rabarberbladen!

Är det för fuktigt ute nu för att gjuta eller är det bara lite bra tro?
Det är nog bara bra. Stora saker ska man ju gärna vattna lite medan de torkar, precis som när man putsar väggar. (tex med duschflaska)
Användarens profilbild
Av jazoo
Tjusigt! Jag gillar speciellt geccoödlan.

Själv har jag bland annat gjutit kvadratiska tramstenar, med rabarbermönster, blev fantastiskt bra! :tumup:
Av belinda
jazoo skrev:Tjusigt! Jag gillar speciellt geccoödlan.

Själv har jag bland annat gjutit kvadratiska tramstenar, med rabarbermönster, blev fantastiskt bra! :tumup:

vad är det? jag såg nån blogg där nån gjort trampstenar, men vad har man dem till alltså?
Användarens profilbild
Av jazoo
belinda skrev:
jazoo skrev:Tjusigt! Jag gillar speciellt geccoödlan.

vad är det? jag såg nån blogg där nån gjort trampstenar, men vad har man dem till alltså?
Till gångstigar i gräs (enstaka stenar lite utspritt med gräs runt). Så här (fast de jag har gjutit är alltså kvadratiska för att passa med vanliga trädgårdsplattor som jag har, jag tänkte varva lite):
Bild

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?