Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Jag tänkte sy matchande tröjor åt småbarnen. Men inte riktigt samma mönster. Dock så är den tröja jag vill sy till Elsa med puffärm, och det vill jag inte ha, för jag vill ju att Hjalmar ska kunna ärva tröjan sen. Hur gör jag för att liksom modifiera en puffärm till att bli en vanlig ärm?! Vad är det för magiskt knep man ska ta till???
En puffärm är toppigare i ärmdelen som ska sys fast mot axeln, medan en vanlig ärm är rundare. Så man måste liksom ta bort den toppigare delen.
Användarens profilbild
Av mimpen
Björklöv skrev:En puffärm är toppigare i ärmdelen som ska sys fast mot axeln, medan en vanlig ärm är rundare. Så man måste liksom ta bort den toppigare delen.
Aha! Jag antar att själva "omkrets-längden" ska vara samma, så då får man göra den lite bredare då, ärmdelen. :hmm: Fundererar...
mimpen skrev:
Björklöv skrev:En puffärm är toppigare i ärmdelen som ska sys fast mot axeln, medan en vanlig ärm är rundare. Så man måste liksom ta bort den toppigare delen.
Aha! Jag antar att själva "omkrets-längden" ska vara samma, så då får man göra den lite bredare då, ärmdelen. :hmm: Fundererar...
Ja, det låter troligt. Ibland kan även ärmhålet vara lite annorlunda på en puffärm, lite mer insvängd om du förstår vad jag menar. Om så är fallet bör även ärmhålet modifieras. Jmf med en tröja så ser du :)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?