Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av teres
Dottern ville sy något och vi enades om en enkel kjol i någon av årets tidningar, jag förklarade för henne att det är som att läsa recept, bara att följa stegen så blir det inte så svårt, men
:hmm: :whut:

Jag har sytt av Ottobres mönster nu i många år, men får nog erkänna att jag mycket sällan läser instruktionerna eftersom jag oftast tycker det är ganska givet hur det ska göras :oops:

Har det blivit någon skillnad?
Kan inte minnas att det var ett sådant fikonspråk när jag började använda tidningarna för många år sedan. Verkar som om det översatt med hjälp av Babbelfish eller nåt, eller är det jag som inte fattar riktigt. Det är fållstycken, skärningssömmar och fålltillägg i massor.

Hade det stått så när jag en gång började sy hade jag aldrig vågat komma igång eftersom jag inte hade fattat alls. Nu fick jag istället löpande översätta för dottern vad hon skulle göra.
Tex det här; Klipp till bitar av Framilonband för fram och bakstyckenas skärningsömmar; mät ut längden ur motsvarande fållstyckes skärningssöm och tillsätt sömsmåner.
Klart som korvspad!??
Användarens profilbild
Av glis
Klart struligt. Jag brukar mest skratta åt själva texten på färgsidorna. "Den käcka helheten passar lika bra till vardags som till fest" och liknande. Föreställer mig att den är översatt till finlandssvenska, men det förklara ju knappast fålltillägg och annat obegripligt.
Användarens profilbild
Av teres
Med andra ord är inte Ottobre ingen bra om man är nybörjare eftersom man måste veta hur man ska sy innan mankan ge sig på det hela!
Av Enid
Fast även om man är utbildad i sömnad var det där hittepåspråk :roll: . Fåll heter fåll rätt och slätt, inte fålltillägg :hmm: . Och skärningslinje, men alltså alltså :hellu: .

Jag fattar ju vad dom menar tror jag men :whut:

Jag har aldrig läst Ottobres instruktioner men Burda har jag sytt efter ibland.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?