Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ossilian
Kanske fel forumdel :?

Jag skulle vilja sticka ett par benvämare till en sexmånaders. Har googlat runt lite, men har inte hittat något enkelt mönster. Här kanske finns någon stickkunnig som kan ge tips på antal maskor, garn etc.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag stickade till min äldsta förra vintern, då var hon 4 år.
Jag kollade helt enkelt på ett sockmönster som stämde in på garnets tjocklek och på strumpstickorna jag ville använda för att se hur många maskor jag behövde lägga upp. Sen stickade jag resårstickning tills jag var nöjd med längden.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag chansade på antalet maskor när jag började sticka mina. Håller på med min andra nu och sen kommer bilder upp i bloggen... Jag har kört på 40 maskor på ett väldigt tunnt garn och stickor storlek 2. Resårstickning ca 5 cm, slätstickning så långt man vill ha dem, resårstickning 5 cm igen. Avmaska löst...

Du får helt enkelt sticka en provlapp för att se hur många maskor du behöver lägga upp. Fast jag hade nog rekommenderat att sticka på rundstickor eller strumpstickor i stället för på vanliga och absolut att använda större stickor för det är verkligen astråkigt att sticka med så små stickor, det tar aldrig slut...
Användarens profilbild
Av ossilian
Tack för bra tips! :D

Vilket garn har ni använt? Jag föreställer mig att ullgarn skulle vara bäst.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag har använt ett tunnt superwashbehandlat ullgarn, beställde det för att sticka ullbyxor men det stod inget på hemsidan om att det var superwashbehandlat så jag fick hitta på någonting nytt att göra med det... kan kolla vad det är för garn senare..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?