Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Inspirerad av "Karin Kurbits" mönstret stickade jag ett par nya blöjbyxor åt sonen.
Bild
nu har han fler ullbyxor än formsydda blöjor så nästa projekt blir nog att sy fler blöjor...
Användarens profilbild
Av Sanna81
:shock: :urule: :urule: :app:

Wow, vilka fina!

Jag skulle också vilja ha ullbyxor, men nu har vi så många i PUL att det känns orimligt att ha fler. Men i nästa storlek kanske jag kan få som jag vill, om jag hinner köpa först.
Av lilla trasdockan
ska du sälja dom sen vill jag ha första tjing (vilken storlek är dom typ i, och var dom svåra att sticka?) :love:
Användarens profilbild
Av ellla
Alecsandra skrev:ska du sälja dom sen vill jag ha första tjing (vilken storlek är dom typ i, och var dom svåra att sticka?) :love:
:)
De är lite stora åt Arvid så kanske 86 ungefär, men det skulle gå att röja dem ganska mycket...
Nej, de är inte alls svåra att sticka! Mönstret var lättare att komma in i än de flesta andra flerfärgade mönster jag stickat!
Av vastbacken
Oj oj oj vad fina! Jag håller också på att sticka ullbyxor. Vad har du använt för mönster till dessa? Om det är möjligt, skulle jag kunna få ta del av det?
Användarens profilbild
Av ellla
Det är ett hemmasnickrat mönster ritat på ett rutigt papper :D
Är det mönstret på mönstret eller på formen av blöjan eller båda?
Användarens profilbild
Av ellla
Jag kan försöka sätta mig ner och skriva mönstret så snart jag har lite extra tid.

Grundmodellen på byxan är såhär:
stickor: stickas runt på rundstickor strl 3mm.
Garn: 2trådigt ullgarn från Östergötlands ullspinneri "visjögarn" i svart och karamell.

Beskrivning:
Lägg upp 80 maskor med valfri lös uppläggning, de kommer inte synas sen så jag gjorde stickad uppläggning. Slut maskorna till en ring. Sen stickas resår 2rm, 2am i 4 centimeter. Vik kanten och sticka ihop med uppläggningenskanten så att det blir en fåll. Lämna ett litet hål för att trä in gummisnodd.
Användarens profilbild
Av ellla
Sen fick inte mer plats...

Sticka mönster i x cm, ska mäta...
Sen delas arbetet i fram och bakstycke. Låt framstycket vila och sticka bakstycket, rumpdelen, fram och tillbaka. Varje varv lämnas en maska i slutet, gör ett omslag runt den maskan och låt den vila. På det sättet blir det färre och färre maskor. Se Samuels ullbyxor! De är gjorde efter samma princip!
När det bara är hälften av maskorna kvar så stickas de ihop med de mittersta maskorna på framstycket. Masko som är kvar bildar bennmuddrna!
Senast redigerad av ellla den sön sep 26, 2010 21:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jätte jättefina! :love:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?