Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken ska man då köpa?

Vilken är er favorittidning? :D
erisara skrev:Jag gillar inte någon av de svenska så jag skulle nog föreslå en av de brittiska. Nu var det ett tag sedan jag köpte sist, men jag gillar Knitting.
Varför gillar du inte de svenska?

Får kika på knitting :D Jag har funderat på Interweave knits också, någon som bläddrat genom en sån?
allt om handarbete verkar ha lagts ner. jag fick hem en tidning en månad för sent, och skulle säga upp den. Hade fått med en kvartalsräkning och skulel fråga hur jag skulel göra om jag bara ville betala den tidningen jag fått. Men numret hade sagts upp, hemsideshopen var stängd och det går inte få tag i dem. Så jag vet inte hru jag ska göra, men jag tänker inte betala för två tidningar extra som inte ens kommer att komma...

så jag skulel inte köpa den i alla fall.:)
För ett tag sedan ringde någon för att göra en marknadsundersökning. Jag brukar inte gå med på sånt, men den här handlade om handarbete, så jag svarade på frågorna. Människan berättade att Allt om handarbete numera delats upp i en sticktidning och en sömnadstidning. I slutet av undersökningen tackade hon så mycket för att jag svarat på frågorna och som ersättning för detta erbjöds jag att köpa en tidning till reducerat pris. När jag tackade nej till detta erbjudande, som hon upprepade flera gånger med olika ordval, verkade hon bli både sur och förvånad. Hon kanske bara fick betalt per såld tidning, vad vet jag.

Vad jag ville säga med allt detta dravel var att Allt om handarbete numera delats upp i en sticktidning och en sömnadstidning.
Jag har stickat mycket ur Kreativ stickning, den kan vara riktigt bra ibland.
Jag gillar inte heller de svenska tidningarna. Jag har köpt stickdelen av ingelise/allt om handarbete men blev bara besviken. Jag tycker det är tråkiga och (förlåt) tantiga mönster i de tidningarna. Ingen ny design utan bara tradition. Jag har tyvärr dålig möjlighet att köpa utländska sticktidningar men genom ravelry har jag förstått att det finns många spännande såna. Men hur får man tag på dem?
melon skrev:Jag gillar inte heller de svenska tidningarna. Jag har köpt stickdelen av ingelise/allt om handarbete men blev bara besviken. Jag tycker det är tråkiga och (förlåt) tantiga mönster i de tidningarna. Ingen ny design utan bara tradition. Jag har tyvärr dålig möjlighet att köpa utländska sticktidningar men genom ravelry har jag förstått att det finns många spännande såna. Men hur får man tag på dem?
Här i stan (Lund) finns en butik som bara säljer en massa olika tidningar och dom har mycket, men även lite större pressbyrån-butiker har massvis med tidningar, och större Ica-affärer har en del. Iaf häromkring :D
melon skrev:Jag gillar inte heller de svenska tidningarna. Jag har köpt stickdelen av ingelise/allt om handarbete men blev bara besviken. Jag tycker det är tråkiga och (förlåt) tantiga mönster i de tidningarna. Ingen ny design utan bara tradition. Jag har tyvärr dålig möjlighet att köpa utländska sticktidningar men genom ravelry har jag förstått att det finns många spännande såna. Men hur får man tag på dem?
Jag har hittat hos större pressbyråer, hos större ICA-affärer med brett tidningsutbud samt hos Press Stop. Då har jag oftast köpt något lösnummer som sett trevligt ut.
Ketronya skrev:
erisara skrev:Jag gillar inte någon av de svenska så jag skulle nog föreslå en av de brittiska. Nu var det ett tag sedan jag köpte sist, men jag gillar Knitting.
Varför gillar du inte de svenska?

Får kika på knitting :D Jag har funderat på Interweave knits också, någon som bläddrat genom en sån?
När jag har titta i de svenska (brukar bläddra igenom dem på biblioteket) så har jag hittils aldrig känt mig inpirerad och lockad till att göra något i dem (oklart varför, men så är det). Sedan känns det (återigen, jag brukar bara bläddra igenom de svenska på biblioteket så om jag missat något får ni gärna berätta) som att det är mer artiklar och intervjuer med designers osv i de brittiska.
erisara skrev:
Jag har hittat hos större pressbyråer, hos större ICA-affärer med brett tidningsutbud samt hos Press Stop. Då har jag oftast köpt något lösnummer som sett trevligt ut.
just det ja, Press stop heter den vi har här också :D
Fryle skrev:För ett tag sedan ringde någon för att göra en marknadsundersökning. Jag brukar inte gå med på sånt, men den här handlade om handarbete, så jag svarade på frågorna. Människan berättade att Allt om handarbete numera delats upp i en sticktidning och en sömnadstidning. I slutet av undersökningen tackade hon så mycket för att jag svarat på frågorna och som ersättning för detta erbjöds jag att köpa en tidning till reducerat pris. När jag tackade nej till detta erbjudande, som hon upprepade flera gånger med olika ordval, verkade hon bli både sur och förvånad. Hon kanske bara fick betalt per såld tidning, vad vet jag.

Vad jag ville säga med allt detta dravel var att Allt om handarbete numera delats upp i en sticktidning och en sömnadstidning.
jo det var ett tagsedan de gjorde det. Men nu går det alltså inte att nå dem på telefon och deras webshop är stängd. så troligen har de lagt ner ena självmant eller kk... För jag har ringt många gånger, och det enda de säger i telefonen är att abonnemanget sagts upp, och det är konstigt att göra det precis i samband med tidningsutskicket...:(
Ketronya skrev:
erisara skrev:
just det ja, Press stop heter den vi har här också :D
ICA? Vi har ICA maxi här med de har bara Burda och Ingelise... Och ibland kreatv stickning, bara svenska tidningar, Jag kollar ibland när jag är inne i Goteborg för Pressbyrån där har många tidningar, men jag har inte sett dem där heller... :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?